Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Viaplay tips

Startat av gstone, 19 juni 2025 kl. 23:14:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Everything Everywhere All at Once finns nu på Viaplay det är en superbra film som jag verkligen kan rekommendera :D  
https://www.moviezine.se/nyheter/nytt-pa-viaplay-allt-kan-handa-i-2022-ars-knappaste-sci-fi-kaotisk-pa-basta-satt
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2025 kl. 23:14:19Everything Everywhere All at Once finns nu på Viaplay det är en superbra film som jag verkligen kan rekommendera :D 
Har den inte alltid funnits där, eller har den varit borta ett tag och kommit tillbaka...?

För jag såg nämligen Everything Everywhere All at Once på Viaplay när filmen var ganska nysläppt på Blu-Ray, någonstans runt årsskiftet 2022/2023.
(Jag såg nämligen filmen med min mamma, som hade svårt att läsa den lilla textningen med väldigt tunna kantlinjer på Blu-Ray, varför vi istället såg filmen på Viaplay för att få en större textning med mörk halvgenomskinlig bottenplatta under texten; som förvisso blir mer iögonfallande men också gör det lättare att läsa texten)

Sen vet jag inte om jag skulle sträcka mig så långt som till "superbra", men det är en bra och framförallt oerhört annorlunda film. Jag tyckte ändå att den spårade ur lite och blev för mycket av allt, men smaken är som baken... :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2025 kl. 23:32:53Har den inte alltid funnits där, eller har den varit borta ett tag och kommit tillbaka...?
När jag tittar i mina loggar och vad jag har på hårddiskarna ser jag att jag laddade ner Everything Everywhere All at Once från Prime Video i februari i fjol. Jag hittar inget som tyder på att jag skulle ha köpt eller hyrt filmen, så den måste ha ingått i Prime Videos abonnemangsutbud. Numera är det en digital köp- och hyrfilm för 69 respektive 49 kronor. Ganska rimligt köp-pris, men kanske lite i överkant för att hyra filmen.

Det säger förstås inte så mycket om Viaplay, men det är fullt möjligt att den även där kan ha ingått i abonnemangsutbudet.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juni 2025 kl. 23:32:53Sen vet jag inte om jag skulle sträcka mig så långt som till "superbra", men det är en bra och framförallt oerhört annorlunda film. Jag tyckte ändå att den spårade ur lite och blev för mycket av allt, men smaken är som baken... :)
Den var väldigt omtalad när den kom, men jag tycker nog att den är lite överskattad.

För övrigt skulle jag inte känna igen Jamie Lee Curtis om jag inte visste att det var hon...