Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Emma & Totte: Min första vän (Lotte & Totte: Min første ven, 2025)

Startat av gstone, 6 juni 2025 kl. 11:19:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Nästa månad kommer Emma & Totte: Min första vän Ut i Sverige för utsätter att den kommer vara dubbade i så kanske det går at få credits till dem om om 4 veckor ?

Ingen mening med att stressa eller försöka redan nu så klart säkrily när det är em fånig, oviktigt barn film utan något innebyggt värde😏😒
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Göran

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2025 kl. 11:19:10Nästa månad kommer Emma & Totte: Min första vän Ut i Sverige för utsätter att den kommer vara dubbade i så kanske det går at få credits till dem om om 4 veckor ?

Ingen mening med att stressa eller försöka redan nu så klart säkrily när det är em fånig, oviktigt barn film utan något innebyggt värde😏😒
Är det ens en dubbning?

BPS

Citat från: Göran skrivet  7 juni 2025 kl. 10:18:31Är det ens en dubbning?
Karaktärerna och böckerna är visserligen från Sverige men filmen är producerad i Danmark...

gstone

Citat från: Göran skrivet  7 juni 2025 kl. 10:18:31Är det ens en dubbning?
den har danska s om orginal språk med Bodil Jørgensen som en av rösterna 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2025 kl. 11:19:10Nästa månad kommer Emma & Totte: Min första vän Ut i Sverige för utsätter att den kommer vara dubbade i så kanske det går at få credits till dem om om 4 veckor ?

Ingen mening med att stressa eller försöka redan nu så klart säkrily när det är em fånig, oviktigt barn film utan något innebyggt värde😏😒
Den verkar distribueras av SF Studios, så det borde inte vara några problem. Jag kan förstås inte lova något, men det brukar inte vara några problem med SF Studios; så jag skulle bli förvånad om jag inte kan få fram credits senast ett par dagar innan premiären. :)

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2025 kl. 14:12:17Emma & Totte: Min första vän
Jag har mailat flera personer på SF Studios om den, men alla är tyvärr på semester just nu. :(

Det jag vet från sociala medier är att Mikael Roupé regisserat, varför vi kan förutsätta att dubben är gjord i Köpenhamn. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juli 2025 kl. 15:18:36Det jag vet från sociala medier är att Mikael Roupé regisserat, varför vi kan förutsätta att dubben är gjord i Köpenhamn. :)
Fråga Mikael Roupé vetja  :)

Ni bör väl ha något av en relation med tanke på hur mycket han dubbat och vilken sorts hemsida du driver 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juli 2025 kl. 15:18:36Jag har mailat flera personer på SF Studios om den, men alla är tyvärr på semester just nu. :(

Det jag vet från sociala medier är att Mikael Roupé regisserat, varför vi kan förutsätta att dubben är gjord i Köpenhamn. :)
Jag tänker då inte se fil för 3 åringar bara för att få veta rösterna

så någon hjälp för du inte för mig   ;D

gstone

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2025 kl. 16:46:18Jag tänker då inte se fil för 3 åringar bara för att få veta rösterna

så någon hjälp för du inte för mig  ;D
Viste ser jag mycket familj filmer men någon gräns får det vara 

Detta verkar ju också vara uteslutande em barn film och ingen familj film 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juli 2025 kl. 15:18:36Jag har mailat flera personer på SF Studios om den, men alla är tyvärr på semester just nu. :(

https://www.instagram.com/p/DLrZxAWiKbQ/?utm_source=ig_web_copy_link

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2025 kl. 16:46:18Jag tänker då inte se fil för 3 åringar bara för att få veta rösterna

så någon hjälp för du inte för mig  ;D
Det har jag väl inte sagt eller ens antytt heller...?

En av mina kontaktpersoner på SF Studios kommer tydligen tillbaka den 14 juli, så förhoppningsvis bör vi inte behöva vänta längre än så på dubbcredits i alla fall - även om jag förstås gör allt som går för att få tag i creditlista även innan dess. :)

Det vore intressant att veta vilken dubbningsstudio som gjort dubben - är det Supersonic CPH, eller är det någon helt annan studio...? SF Studios har ju nämligen mig veterligen aldrig anlitat dem, och jag känner inte till andra företag i Danmark som fortfarande dubbar på svenska. Men eftersom det är en dansk film kanske dubben är gjord i någon mer allmän ljudstudio parallellt med den danska originalversionen, så att den inte är gjord av något dubbningsföretag i traditionell mening...?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2025 kl. 20:08:23

https://www.instagram.com/p/DLrZxAWiKbQ/?utm_source=ig_web_copy_link
Utöver Anneli Heed medverkar tydligen också Jennie Jahns och Tom Lindquist, enligt information på sociala medier. Och en av teknikerna är tydligen John Swartling Hogsten, vilket bör vara ett tydligt tecken på att en av dubbningsstudiorna är Swartling Studios i Stockholm.

Vi kan alltså vara nästan hundra på att vissa skådespelare spelats in i Köpenhamn och vissa i Stockholm. :)

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 01:16:33Utöver Anneli Heed medverkar tydligen också Jennie Jahns och Tom Lindquist, enligt information på sociala medier. Och en av teknikerna är tydligen John Swartling Hogsten, vilket bör vara ett tydligt tecken på att en av dubbningsstudiorna är Swartling Studios i Stockholm.

Vi kan alltså vara nästan hundra på att vissa skådespelare spelats in i Köpenhamn och vissa i Stockholm. :)
Så det är en Mikael Roupé dubbning?

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet Igår kl. 01:23:12Så det är en Mikael Roupé dubbning?
Mikael Roupé har regisserat, ja - men vilken dubbningsstudio som ansvarat för dubben är lite oklart; huruvida det är Supersonic CPH eller någon annan. Det råder ingen tvekan om att Stockholmsskådespelarna spelats in hos Swartling Studios, men de har mest troligt bara anlitats av något annat företag (möjligtvis Supersonic CPH, som ju har samarbetat med Swartling Studios vid flera tidigare produktioner) för att inte vara begränsade till skådespelare bosatta i Skåne.

Supersonic ägs ju nämligen sedan ett par år tillbaka av Scanbox, så det känns lite märkligt varför SF Studios skulle välja att anlita ett företag som ägs av en av deras konkurrenter... Men samtidigt känner jag inte till att något annat företag i Köpenhamn fortfarande är verksamma med svenska dubbningar, såvida inte dubben gjorts av något mer allmänt ljudföretag som inte brukar syssla med dubbningar.