Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snow Bear | Helt handritad 2D-film

Startat av Haap, 21 september 2025 kl. 08:29:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Haap

Då jag sökte en del tecknad på tiktok så hjälpte algoritmen mig att hitta just denna nya film som har premiär den 24 oktober, jag kommer att lämna en länk där man kan hyra kortfilmen. Själv blev jag väldigt intresserad utav filmen då jag älskar när filmer är helt handritade, för mig känns det på något sätt nostalgiskt och saknar filmer/serier som görs på likadant sätt, det görs ju tyvärr inte längre vad jag är själv medveten om(?). Men här får ni inblick om vem det är som regisserade Snow Bear filmen.

Aaron Blaise tog examen från Ringling College of Art & Design 1989 från illustrationsprogrammet. Därefter anställdes han av Walt Disney Feature Animation där han tillbringade 21 år med att bidra till skapandet av några av de största animerade filmerna någonsin. Under den tiden arbetade han som animatör eller huvudanimatör på "The Rescuers Down Under", "Skönheten och odjuret", "Aladdin", "Lejonkungen", "Pocahontas" och "Mulan". År 2003 var han medregissör för "Björnbröder", för vilken han fick en Oscarsnominering för Bästa animerade långfilm.

Så han har absolut ett unikt CV som inte många har, men här kommer länken till kortfilmen som har premiär 24 oktober:
https://creatureartteacher.com/product/live-snow-bear-roadshow-online-event-screening-oct-24th/
Där kommer han även visa behind the scenes.

Daniel Hofverberg

Verkar lovande, men man hade ju helst velat se en svensk dubbning till filmen...

Det framgår heller inte om filmen har textning eller inte (åtminstone engelsk text vore ju önskvärt), och huruvida den här streamingen är geoblockerad till något visst land (vilket ju brukar vara mer regel än undantag). Kort sagt, mer information vore önskvärt.

Citat från: Haap skrivet 21 september 2025 kl. 08:29:26Då jag sökte en del tecknad på tiktok så hjälpte algoritmen mig att hitta just denna nya film som har premiär den 24 oktober, jag kommer att lämna en länk direkt till köpet. 
Köp och köp...? Enligt texten finns ju filmen bara tillgänglig i 48 timmar, så då är det ju hyr hellre än köp; även om man nu måste göra det i förväg. Och 15 dollar (= ca 140 svenska kronor) är ärligt talat väldigt dyrt för att hyra en film i två dygn... :(
(Om det nu inte går att på något sätt ladda hem och behålla filmen, i vilket fall det kan vara lite mer prisvärt - men det är ju svårt att veta i förväg)

Haap

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2025 kl. 09:24:30Verkar lovande, men man hade ju helst velat se en svensk dubbning till filmen...

Det framgår heller inte om filmen har textning eller inte (åtminstone engelsk text vore ju önskvärt), och huruvida den här streamingen är geoblockerad till något visst land (vilket ju brukar vara mer regel än undantag). Kort sagt, mer information vore önskvärt.
Köp och köp...? Enligt texten finns ju filmen bara tillgänglig i 48 timmar, så då är det ju hyr hellre än köp; även om man nu måste göra det i förväg. Och 15 dollar (= ca 140 svenska kronor) är ärligt talat väldigt dyrt för att hyra en film i två dygn... :(
(Om det nu inte går att på något sätt ladda hem och behålla filmen, i vilket fall det kan vara lite mer prisvärt - men det är ju svårt att veta i förväg)
Ja, det lär ju inte vara varken svenskt tal eller undertext, i alla fall nu i början.
Dessvärre står det inget om geo-restriktioner, men då skall det kunna att ses världen över, enligt mitt tycke.

Lite surt replay bara är tillgängligt 48 timmar efter liven, men man får väl spela in det om man nu är intresserad utav det helt enkelt, tror icke man kan ladda ned den, bara min känsla. Men sitter man på datorn kan man säkerligen spela in den även om den nu är DRM-skyddad.

Det stämmer där, hyra är ett bättre ord i stället för köp, ändrar texten lite.

Daniel Hofverberg

Citat från: Haap skrivet 21 september 2025 kl. 09:53:19Ja, det lär ju inte vara varken svenskt tal eller undertext, i alla fall nu i början.
Det väntar jag mig inte heller, men däremot vore det ju värdefullt att veta om det åtminstone kommer finnas engelsk text för hörselskadade - själv vill jag ogärna klara mig med engelskt tal utan text, utan vill gärna ha engelsk text för att kunna slappna av mer.

Citat från: Haap skrivet 21 september 2025 kl. 09:53:19Lite surt replay bara är tillgängligt 48 timmar efter liven, men man får väl spela in det om man nu är intresserad utav det helt enkelt, tror icke man kan ladda ned den, bara min känsla. Men sitter man på datorn kan man säkerligen spela in den även om den nu är DRM-skyddad.
Är det DRM-skyddat är det inte givet att det går att ladda hem - med vissa tjänster går det med metoden som beskrivs på annat håll, men inte alls alla. Det kan också finnas en chans med StreamFab, men för specifika webbsajter som inte är standardiserade är det nog inte heller en självklarhet.

Det kan ju göra ganska stor skillnad om det fungerar att ladda hem, med tanke på att 140 kr är ganska mycket pengar för en hyrfilm...