Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
14 (50%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
6 (21.4%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (28.6%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.1%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
11 (39.3%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
6 (21.4%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (3.6%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.1%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
11 (39.3%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (17.9%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
2 (7.1%)

Antal personer som röstat: 28

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 december 2025 kl. 11:01:33Irriterande att YLE plötsligt börjat blockera ExpressVPN, som fungerade häromdagen...
Det var nog bara ett tillfälligt fel. Det fungerar nu.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 december 2025 kl. 14:25:51Det var ju minst sagt mystiskt. Jag har bara testat på min laptop än så länge, och där får jag 1080p direkt på båda Valdes jul, men på Jesus & Josefine får jag bara 720p och AAC-ljud - när jag provar att på den ändra MPD-URLn direkt till 1080p, så får jag istället 502 Bad Gateway i N_m3u8DL-RE; så kanske finns den serien bara i 720p...?
Nu har jag även testat på min andra laptop, den som fortfarande kör Windows 10. Även på den går det bra att ladda hem från TV2 Danmark i 1080p.

Summa summarum har jag alltså testat på tre stationära där det inte fungerar, och på två laptoppar där det fungerar. Dessutom fungerar det ju på din laptop.

Då skulle man lätt kunna dra slutsatsen att det bara fungerar på laptoppar, men det verkar inte sannolikt.

Jag kan tänka mig att det har med bildskärmarna att göra. När jag anslöt mig till laptoppen med Remote Desktop från den stationära gick det inte heller att ladda hem i 1080p. Till de stationära har jag ganska gamla bildskärmar som behöver adaptrar för att anslutas till datorernas displayportar. I vissa fall kräver videouppspelning att det finns kryptering mellan grafikkort och bildskärm. Kanske anser TV2 att bildskärmsanslutningen inte är tillräckligt säker, så att det är därför jag inte får full upplösning?

Jag ska försöka få tag på en nyare bildskärm med displayport, så att jag kan testa utan adapter.

Tintin

Tinkas Juläventyr - musikalen spelas fortfarande i Danmark. Hittade två videos ikväll när jag surfade runt. Mikkel (Martin Bo Lindsten) och Bjergi (Paw Henriksen) repriserar sina roller. 

https://www.youtube.com/watch?v=TjxlEb5ITpQ 

https://www.youtube.com/watch?v=zgNDVQeR2aA

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 december 2025 kl. 12:09:12Fortfarande finns inga orörda versioner av Valdes jul - Vintermiraklet att tillgå på TV2 Play, utan bara versionerna med misshandlade eftertexter.
Nu har de bytt första avsnittet (och ännu så länge bara det) till en version med orörda eftertexter.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet Igår kl. 07:33:58Nu har de bytt första avsnittet (och ännu så länge bara det) till en version med orörda eftertexter.
Det var i och för sig positivt, men om de fortsätter i samma takt innebär alltså det att man inte kommer hinna ladda hem alla avsnitt med orörda versioner innan abonnemanget går ut...

Men har vi tur kanske alla avsnitt ändras efter den 24 december, när alla avsnitt har släppts.