Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
14 (50%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
6 (21.4%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (28.6%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.1%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
11 (39.3%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
6 (21.4%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (3.6%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.1%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
11 (39.3%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (17.9%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
2 (7.1%)

Antal personer som röstat: 28

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 07:31:22Det hade inte dragits eller reserverats några pengar, och inga mail dök upp. Men nu provade jag igen, och den här gången gick det bättre - nu fick jag verifiera med BankID, som jag inte fick senast, och en bekräftelsesida dök upp.

Jag har fått en orderbekräftelse från GoGift via e-post, men inte själva presentkortet än. Men bara det kommer innan måndag (då första avsnittet av julkalendern släpps), så...
Det bör komma nu på förmiddagen. Det brukar ta 1-2 timmar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet Idag kl. 07:34:55Det bör komma nu på förmiddagen. Det brukar ta 1-2 timmar.
Det låter bra. Och man behövde inte dansk VPN för vare sig registrering av kontot på TV2 Play (med hjälp av presentkortet) eller uppspelning?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 07:37:47Det låter bra. Och man behövde inte dansk VPN för vare sig registrering av kontot på TV2 Play (med hjälp av presentkortet) eller uppspelning?
Nej, inte så länge du är kvar i Sverige. Man behöver bara VPN om man befinner sig i ett land utanför EU.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet Idag kl. 08:16:26Nej, inte så länge du är kvar i Sverige. Man behöver bara VPN om man befinner sig i ett land utanför EU.
Så bra, för uppspelning med Chromecast blir det ju mycket smidigare om man slipper tjafsa med VPN (det är ju inga problem med en dator, men bökigare via Chromecast). Har man tur kanske det rentav finns en app till Chromecast att installera för TV2 Play, så att man inte behöver spela upp via mobilen...?

Nu ser jag att jag har fått presentkortet, men jag avvaktar nog någon dag till med att registrera mig på TV2 Play; för att öka chanserna att jag hinner se alla avsnitt av Valdes jul innan månaden är över - när släkten kommer brukar det bli så körigt dagarna kring jul, så att jag sällan hinner se någon julkalender de sista dagarna före jul, så att det kan tänkas dröja tills några dagar efter julafton innan jag får tid över...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 11:39:00Så bra, för uppspelning med Chromecast blir det ju mycket smidigare om man slipper tjafsa med VPN (det är ju inga problem med en dator, men bökigare via Chromecast). Har man tur kanske det rentav finns en app till Chromecast att installera för TV2 Play, så att man inte behöver spela upp via mobilen...?
Ja, det finns en app.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2025 kl. 00:02:11Det var ju minst sagt märkligt - jag trodde att hela vitsen med att texta Tomteakademin till svenska var att uppföljaren också skulle ha svensk text; när jag nu är ganska säker på att Tomteakademin inte hade svensk text vid den första sändningen 2019...?
Goda nyheter...!

Tittade igen, och det kommer även finnas svensk text! :)

Anders

Jag tycker Tjuvarnas jul är riktigt underskattad. Det är definitivt den bästa julkalendern från 2000-talet.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet Idag kl. 20:36:07Jag tycker Tjuvarnas jul är riktigt underskattad. Det är definitivt den bästa julkalendern från 2000-talet.
Älskade den när jag var barn & det är min favoritjulkalender. Vilken är den bästa julkalendern av dom som sänts på senare år?