Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Spotify

Startat av moviefan, 3 december 2025 kl. 14:18:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Tycker mycket om att lyssna på musik, via Spotify. Så bra att det finns, slippa köpa på cd. Även om jag har några soundtracks kvar på fysisk media. Allt finns inte på S, tex filmmusiken från Tummelisa 1994 m.m. Vad tycker ni om denna musik tjänst ? 

MOA

Citat från: moviefan skrivet  3 december 2025 kl. 14:18:49Tycker mycket om att lyssna på musik, via Spotify. Så bra att det finns, slippa köpa på cd. Även om jag har några soundtracks kvar på fysisk media. Allt finns inte på S, tex filmmusiken från Tummelisa 1994 m.m. Vad tycker ni om denna musik tjänst ?
Lyssnar varje dag i bilen & i hörlurarna. En sak som är könstig är att viss musik försvunnit på Spotify, hur funkar copyright reglerna? Även om det inte var musik som jag lyssnade på är det riktigt könstigt, behöver en förklaring till detta

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  3 december 2025 kl. 15:02:20Lyssnar varje dag i bilen & i hörlurarna. En sak som är könstig är att viss musik försvunnit på Spotify, hur funkar copyright reglerna? Även om det inte var musik som jag lyssnade på är det riktigt könstigt, behöver en förklaring till detta
Osäker på om det handlar om copyright. Vet att flera artister tagit bort sin musik av olika skäl.
Sett över 90 filmer på bio 2025.

MOA

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 december 2025 kl. 18:59:15Osäker på om det handlar om copyright. Vet att flera artister tagit bort sin musik av olika skäl.
Vilka äger ens rättigheterna till Linderman & varför vill dom inte ha den på Spotify om det är så?

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  3 december 2025 kl. 19:02:35Vilka äger ens rättigheterna till Linderman & varför vill dom inte ha den på Spotify om det är så?
Vad är Linderman?
Sett över 90 filmer på bio 2025.

MOA

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 december 2025 kl. 19:09:04Vad är Linderman?
En revy av Hasse & Tage som fanns på Spotify, står mer om det i det ämnet