Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Föredrar ni cartoony, realistiskt eller båda i animation

Startat av Disneyfantasten, 27 december 2025 kl. 11:27:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Föredrar ni cartoony, realistiskt eller båda i animation?

Cartoony
1 (33.3%)
Realistiskt
0 (0%)
Båda lika bra
2 (66.7%)

Antal personer som röstat: 3

Disneyfantasten

Hittade inget sådant ämne.

Föredrar ni om animation är cartoony, realistiskt eller spelar det ingen roll?

Själv är jag lite blandad, jag tycker att båda har sina för och nackdelar, ingendera är dåligt i sig, men för mycket av båda kan ibland ställa till det.

Till exempel Lilla Kycklingen (2005) är ett lysande exempel där jag upplever att det är alldeles för mycket "cartoony", och Vilddjuren (2006) är ett lysande exempel där jag upplever att det är alldeles för mycket "realistiskt", andra sådana exempel med för mycket "cartoony" är exempelvis Boog och Elliott (2006), medans Hajar som Hajar (2004) är blandat med både för mycket "cartoony" och för mycket "realistiskt" (det sistnämnda gäller dock mest att man satt skådespelarnas ansikten på karaktärerna i den filmen).

I Mästerkatten 2 (2022) så upplever jag att designen av Jack Horner har på tok för mycket "cartoony" medans björnarna i samma film både har för mycket "cartoony" och för mycket "realistiskt".

Sen är de inte animerade men Disneys live-action adaptioner som släppts på 2010 & 2020-talen upplever jag har på tok för mycket "realistiskt".

Kort sagt, att välja mellan för mycket av både "cartoony" och "realistiskt" är som att välja mellan pest och kolera.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 december 2025 kl. 11:27:16Hittade inget sådant ämne.

Föredrar ni om animation är cartoony, realistiskt eller spelar det ingen roll?

Själv är jag lite blandad, jag tycker att båda har sina för och nackdelar, ingendera är dåligt i sig, men för mycket av båda kan ibland ställa till det.

Till exempel Lilla Kycklingen (2005) är ett lysande exempel där jag upplever att det är alldeles för mycket "cartoony", och Vilddjuren (2006) är ett lysande exempel där jag upplever att det är alldeles för mycket "realistiskt", andra sådana exempel med för mycket "cartoony" är exempelvis Boog och Elliott (2006), medans Hajar som Hajar (2004) är blandat med både för mycket "cartoony" och för mycket "realistiskt" (det sistnämnda gäller dock mest att man satt skådespelarnas ansikten på karaktärerna i den filmen).

I Mästerkatten 2 (2022) så upplever jag att designen av Jack Horner har på tok för mycket "cartoony" medans björnarna i samma film både har för mycket "cartoony" och för mycket "realistiskt".

Sen är de inte animerade men Disneys live-action adaptioner som släppts på 2010 & 2020-talen upplever jag har på tok för mycket "realistiskt".

Kort sagt, att välja mellan för mycket av både "cartoony" och "realistiskt" är som att välja mellan pest och kolera.
Vad menar du med Cartoony? ::)

MOA

Citat från: Elios skrivet 27 december 2025 kl. 12:43:14Vad menar du med Cartoony? ::)
Alltså saker som är mer löjliga, typiskt för animation, jag vet faktiskt inte vad jag föredrar av båda här

Elios

Citat från: MOA skrivet 27 december 2025 kl. 14:01:19Alltså saker som är mer löjliga, typiskt för animation, jag vet faktiskt inte vad jag föredrar av båda här
Slapstick humor eller? För jag förstår fortfarande inte!? Cartoon för mig är ju tecknat. Realism är det då mer med riktiga människor. ::)