Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Stockholms filmfestival Junior

Startat av gstone, 9 februari 2026 kl. 12:50:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

vad många konstig barn filmer de t finns om man inte hört och tyvär står det inget dubbning här så inget är väl dubbat tull svenska

https://www.stockholmfilmfestival.se/junior/junior-2026/8-10

Kaja - den ostoppbara en animerad film som typ insidan ut om cancer

The Treasure of Barracuda någon pirat roolle i kariben( utan jack sparrow)

Stitch Head okej den har jag fakiskt längta efter att se :D

Spiked någon film igelkottar

Ruffen - Havsormen som inte kunde simma norsk animerad filmen om vis gamla drake

My Life in Versailles: My childhood in Versailles fult animerad fim med npgon kapten hadok liknade figur

Miss Moxy oket den här ser fakist trevlig ut 

Flåklypa – Från Paris till pyramiderna (ÖPPNINGSFILM) very nive att den kommer till sverige

Charlie the Wonderdog yay talande own willson hund
om någon av filmen var dubbad till svenska skulle jag överväga att se dom :'(

alt verka textat
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2026 kl. 12:50:50vad många konstig barn filmer de t finns om man inte hört och tyvär står det inget dubbning här så inget är väl dubbat tull svenska
Det är lite förvånansvärt, ja - ifjol hade ju Stockholms filmfestival Junior ett par smygpremiärer av svenskdubbade filmer, som strax därpå skulle börja visas på bio. Men om inget tillkommer eller någon information ändras innan det är dags i mars, så verkar det mycket riktigt som att ingenting är dubbat i år - antingen svensk text, engelsk text eller ingen text alls verkar gälla på alla. :(

Enda undantagen är de två filmerna som endast går på Cosmonova i Stockholm, som är dubbade till svenska.

Många av filmerna visas ju tyvärr bara fysiskt på bio i Stockholm, och av filmerna du nämner är det såvitt jag kan se bara två som släpps digitalt och går att se hemifrån: Miss Moxy och Stitch Head (båda dessa på engelska utan text, enligt förhandsinformationen). Framförallt tycker jag det är väldigt tråkigt att inte Flåklypa - Från Paris till pyramiderna går att se hemifrån, som jag verkligen skulle vilja se; och Stockholm är alldeles för långt bort... :(

Såvitt jag kan se är det 12 långfilmer som släpps digitalt under festivalen:
Grevlingene
Miss Moxy
The Songbirds' Secret
Stitch Head
The Bugaboo Grow
I Am Frankelda
Moon the Panda
Ghost School
Momo
Secret Delivery
Lemonade Blessing
They Call me Danka

Plus 24 kortfilmer. Så i jämförelse med Göteborgs filmfestival är det ett relativt blygsamt utbud. Däremot fungerar det ju hyggligt som komplement till Göteborgs filmfestival, eftersom de som regel inte brukar ha något inriktat mot barn eller familjer.