Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 juli 2025 kl. 22:54:23@Daniel Hofverberg du har ju klippt ut ett antal avsnitt av 78-års version, har du sett om det förekommer några tecknade sifferkortfilmer i avsnitten?
Det är inget jag har tänkt på, men har å andra sidan inte kollat särskilt noga på innehållet; utan mest letat efter ledtrådar till vilken bokstav det handlar om för att lista ut vilket avsnitt det är. :)

Citat från: MOA skrivet 10 juli 2025 kl. 11:02:08Samma problem som Daniel, så sorgligt :(
Mycket tråkigt, men det är ju tyvärr inte så ovanligt - hårddiskar håller inte för evigt...

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 10 juli 2025 kl. 01:59:21Jag har haft versionen från 1984, men då jag nu precis haft datorhaveri kan jag ha förlorat en del innehåll på hårddisken, så jag kan inte lova att jag har kvar filerna. :(

Jag kollar upp saken och återkommer.
Mycket tråkigt, men jag håller tummarna för att merparten av innehållet på hårddisken går att rädda.

Jag trodde att jag själv också skulle ha 1984 års populärversion, men hittar inte åt den på någon hårddisk - så antingen minns jag fel, att jag bränt ut det på DVD-skivor eller att filerna finns på den havererade hårddisken. :(

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2025 kl. 20:42:44Det är inget jag har tänkt på, men har å andra sidan inte kollat särskilt noga på innehållet; utan mest letat efter ledtrådar till vilken bokstav det handlar om för att lista ut vilket avsnitt det är. :)
Okej, hur många avsnitt har du klippt ut och hur många tror du att du kommer börja lägga upp? Hoppas arbetet har gått bra! :)

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2025 kl. 20:42:44Det är inget jag har tänkt på, men har å andra sidan inte kollat särskilt noga på innehållet; utan mest letat efter ledtrådar till vilken bokstav det handlar om för att lista ut vilket avsnitt det är. :)
Skummar du igenom början av varje avsnitt och sedan numrerar avsnitten efter listan på Smdb?

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 10 juli 2025 kl. 23:59:14Skummar du igenom början av varje avsnitt och sedan numrerar avsnitten efter listan på Smdb?
Precis så, ja. :)

Monsieur Hulot

@Daniel Hofverberg när tror du att du som tidigast hinner lägga upp något avsnitt på Archive?

Monsieur Hulot

@Daniel Hofverberg hur skulle du säga hur bildkvalitéten är på avsnitten i 78-års version?

Det är också en sak att anmärka angående de tre DVD-delarna; efter att i alla åren ha sett urvalsreprisen (på TV) och julkalendern (på "playen") så är man ju van vid fin bildkvalité. Bilden på DVD däremot är rejält suddig, kombinerat med färgblödningar.