Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  3 september 2025 kl. 23:29:12I del 17 förekommer Brasse som jultomte, som av någon anledning inte är komplett. I denna version är det bara andra halvan av sketchen som är med, dvs när Brasse kommer hem och alla öppnar paketen. På DVD är hela sketchen med.
En egendomlig tomte kommer på besök men här får man alltså inte se när Brasse är tomte. LÖGNARE!

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  7 december 2025 kl. 16:05:06En egendomlig tomte kommer på besök men här får man alltså inte se när Brasse är tomte. LÖGNARE!
Vem är det som är lögnare?

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  7 december 2025 kl. 16:10:14Vem är det som är lögnare?
Originalbeskrivningen av avsnittet, enligt Monsieurs inlägg var tomten bortklippt

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  7 december 2025 kl. 16:31:24Originalbeskrivningen av avsnittet, enligt Monsieurs inlägg var tomten bortklippt
Okej, jag trodde nästan det var jag men det var det alltså inte ;D Däremot undrar jag om denna är med i julshowen.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  7 december 2025 kl. 17:19:53Okej, jag trodde nästan det var jag men det var det alltså inte ;D Däremot undrar jag om denna är med i julshowen.
Om inte är den originell för julkalendern ovanligt nog

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  7 december 2025 kl. 20:32:48Om inte är den originell för julkalendern
Kanske det. Det jag dock undrar är om versionerna av Finaste granen i sta'n och det övriga materialet som är med i julkalendern är identiska med dem som är med i julshowen från -76, med tanke på att Ljusets brottning (luciaspecialen) är annorlunda på hemvideo och i 1984 års version.

MOA

Citat från: MOA skrivet  5 oktober 2025 kl. 17:04:19En annan fråga: Finns det några sketcher som bara släppts på VHS? Det borde egentligen vara dom ovanligaste sketcherna
En annan version av denna fråga är hur många sketcher som aldrig tog sig förbi VHS, borde vara lika ovanligt

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  8 december 2025 kl. 16:42:43En annan version av denna fråga är hur många sketcher som aldrig tog sig förbi VHS, borde vara lika ovanligt
Hm, menar du sketcher som aldrig visats på TV överhuvudtaget och som inte ens getts ut på hemvideo?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  7 december 2025 kl. 20:32:48Om inte är den originell för julkalendern ovanligt nog
Oklart om den verkligen visades i julkalendern första gången, den kan ju ha visats i julshowen från -76 med tanke på att det är jultema. Eller, så kan det ha spelats in för julshowen men fick inte plats där och istället togs med i kalendern.

Monsieur Hulot

@Daniel Hofverberg kommer julshowen ligga i samma projekt som det övriga innehållet eller komma det ligga i ett separat?

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  8 december 2025 kl. 23:37:39Hm, menar du sketcher som aldrig visats på TV överhuvudtaget och som inte ens getts ut på hemvideo?
Sketcher som sänts på TV & sedan släppts på VHS för att vara mer specifik

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  9 december 2025 kl. 11:02:33Sketcher som sänts på TV & sedan släppts på VHS för att vara mer specifik
Okej. Det är ett antal. Och det är följande:

Sketcher som finns på "playen" och Archive
Två-skolan (siffran 2)
Tre-sibyllan (siffran 3)
Magnus och Eva spelar golf (siffran 8 )
Brasse åker upp-och-ner-maskin
Brasse fyller år

Sketcher som enbart finns på Archive
Magnus går i fällan - Djurlådan (siffran 9)
Brasse skriver sitt namn

Sketcher som (för närvarande) inte finns tillgänglig på internet
Trevåningssängen (Brasse kan inte sova)

Samtliga sketcher har visats i 1984 års version, och om vi håller tummarna kanske den sistnämnda dyker upp igen :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 december 2025 kl. 11:17:29Okej. Det är ett antal. Och det är följande:

Sketcher som finns på "playen" och Archive
Två-skolan (siffran 2)
Tre-sibyllan (siffran 3)
Magnus och Eva spelar golf (siffran 8 )
Brasse åker upp-och-ner-maskin
Brasse fyller år

Sketcher som enbart finns på Archive
Magnus går i fällan - Djurlådan (siffran 9)
Brasse skriver sitt namn

Sketcher som (för närvarande) inte finns tillgänglig på internet
Trevåningssängen (Brasse kan inte sova)

Samtliga sketcher har visats i 1984 års version, och om vi håller tummarna kanske den sistnämnda dyker upp igen :)
Tror att jag såg den sistnämnda på VHS när jag var barn & tror också den låg ute på Youtube tidigare. Med copyright problem kan man aldrig vara säker

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  9 december 2025 kl. 14:07:31Tror att jag såg den sistnämnda på VHS när jag var barn & tror också den låg ute på Youtube tidigare. Med copyright problem kan man aldrig vara säker
Ja, det är ju alltid ett problem :-\

Men som tur ligger ett gäng andra sketcher uppe på Youtube, som inte givits ut på VHS eller DVD. De kan man roa sig med ;)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 december 2025 kl. 20:26:44Ja, det är ju alltid ett problem :-\

Men som tur ligger ett gäng andra sketcher uppe på Youtube, som inte givits ut på VHS eller DVD. De kan man roa sig med ;)
Som trianglarna, sketcher som blev ovanliga efter dom försvann från SVT. Mystiska beslut