Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  2 juli 2025 kl. 16:07:59Sketchen handlar om Brasse som har ett godisskåp där det står bokstaven B på. Eva försöker sno lite godis från skåpet, men bli påkommen av Brasse. Men hon lyckas ändå övertala Brasse att smaka lite.

Denna gavs ut på VHS 1983, finns med i 84-års version och gavs ut på DVD 2001 och 2008 (skiva 2)
Låter som det borde vara tvärtom men ändå

Monsieur Hulot

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  2 juli 2025 kl. 15:26:3724. Staketklotter och kärlekslappar (Brasse vill ha en puss)
54. Eva som godissnattare (Brasses godisskåp)
55. På bakelsebageriet (Brasse vill ha fem bakelser)
62. På toalettjakt (Brasse letar efter en toalett)
65. På gungbrädet (Magnus och Brasse på en gungbräda)
66. Vi leker skattletare (Magnus och Brasse letar efter en skatt)
För den som undrar om man kan få tag i materialet kan jag meddela att allt utom På gungbrädet getts på VHS och DVD och ingår i 84-års version.

För den som vill se sketchen På gungbrädet finns den på Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=-wMHb-xHwDs

Mathilda Gustafsson

Citat från: Svingo skrivet  7 december 2018 kl. 21:34:05Ja, gammalt ämne, men sådant här bör ju bevaras åt eftervärlden. På barnplay låg 40 avsnitt förra året, verkar det som, jag sparade ner alla, _trodde jag_, men missade visst avsnitt 19 och 20, vilket grämer mig. Men de kanske dyker upp igen.
Så du har 38 avsnitt av 40 delsversionen? Kan du lägga ut dessa på typ Internet Archive?

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2025 kl. 20:29:48Jag har inte gått igenom allt än, men så här långt har jag lyckats lokalisera avsnitt 1 - 6 komplett. :)
Av de avsnitt du separerat till enskilda filer, kommer de släppas i ordningen som är på Svensk Mediedatabas eller blir det i slumpmässig ordning? Oavsett vilket spelar det egentligen ingen roll.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  2 juli 2025 kl. 23:54:07Av de avsnitt du separerat till enskilda filer, kommer de släppas i ordningen som är på Svensk Mediedatabas eller blir det i slumpmässig ordning? Oavsett vilket spelar det egentligen ingen roll.
Jag kommer försöka lägga upp allt i rätt ordning enligt Svensk Mediedatabas.

Problemet är väl Fem små myror är fler än fyra elefanter, för där står det ju inga bokstäver, titlar eller innehåll i Svensk Mediedatabas...

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:26:57Problemet är väl Fem små myror är fler än fyra elefanter, för där står det ju inga bokstäver, titlar eller innehåll i Svensk Mediedatabas...
Hm, du kan ju gå efter datumen på Smdb.
https://smdb.kb.se/catalog/id/001689944

Eller tänker du på något annat också?

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 08:29:04Hm, du kan ju gå efter datumen på Smdb.
https://smdb.kb.se/catalog/id/001689944

Eller tänker du på något annat också?
Problemet är ju att jag inte vet datumet, då mina filer inte är döpta med någon sådan information...

Det avsnittet där hallåan säger att de ska ta "ett litet uppehåll med serien" måste rimligtvis vara det sista, men resterande avsnitt är ju inte lika lätta att placera ut - men finns det med fler program efteråt går det kanske att jämföra med tablåerna i Svensk Mediedatabas för att lista ut sändningsdatum.

Annars får jag i värsta fall beställa studiekopior till biblioteket från SMDb, och sedan jämföra med dessa för att se vilket avsnitt som är vilket. :)

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 08:35:11Problemet är ju att jag inte vet datumet, då mina filer inte är döpta med någon sådan information...

Det avsnittet där hallåan säger att de ska ta "ett litet uppehåll med serien" måste rimligtvis vara det sista, men resterande avsnitt är ju inte lika lätta att placera ut - men finns det med fler program efteråt går det kanske att jämföra med tablåerna i Svensk Mediedatabas för att lista ut sändningsdatum.

Annars får jag i värsta fall beställa studiekopior till biblioteket från SMDb, och sedan jämföra med dessa för att se vilket avsnitt som är vilket. :)
Okej, ska försöka hjälpa till så gott jag kan. Fem små myror sändes från 7 mars till 8 april 1977. 22:a och 26 oktober 1979 sändes de 5 första avsnitten som sändes från 7 till 11 mars -77.

Hoppas detta var till hjälp :)

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 08:35:11Det avsnittet där hallåan säger att de ska ta "ett litet uppehåll med serien" måste rimligtvis vara det sista, men resterande avsnitt är ju inte lika lätta att placera ut - men finns det med fler program efteråt går det kanske att jämföra med tablåerna i Svensk Mediedatabas för att lista ut sändningsdatum.
Ja, avsnittet där en hallåa säger "ett litet uppehåll" är det sista.

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2025 kl. 20:49:08Om jag hittar åt tillräckligt många avsnitt i ordning, så kanske jag lägger upp det i omgångar och börjar med ett visst antal avsnitt, för att ni ska få någonting att börja titta på (då det ju går alldeles utmärkt i Archive att lägga till fler filer till samma "video" i efterhand).
Hur många avsnitt tror du att du kommer börja lägga upp med tanke på att du klippt ut avsnitt 1-6 till separata filer?