Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Monsieur Hulot

@Daniel Hofverberg förlåt om jag frågar igen, men vet du om du har Fem myrors julshow liggande någonstans?

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 14:05:28@Daniel Hofverberg förlåt om jag frågar igen, men vet du om du har Fem myrors julshow liggande någonstans?
Goda nyheter! Jag hittade åt Fem myrors julshow sent igår kväll. :)

Kvaliteten är inte jättebra, men det går absolut att se - så ska försöka ordna allt och lägga upp den på Archive inom en vecka.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 14:05:28@Daniel Hofverberg förlåt om jag frågar igen, men vet du om du har Fem myrors julshow liggande någonstans?
Påminde Monsieur om julklappen & vad tycker han om länkade videon?

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 14:26:47Goda nyheter! Jag hittade åt Fem myrors julshow sent igår kväll. :)

Kvaliteten är inte jättebra, men det går absolut att se - så ska försöka ordna allt och lägga upp den på Archive inom en vecka.
Vad kul att du hittat den :D Teknisk kvalitet gör detsamma, huvudsaken är att den finns bevarad!

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  2 december 2025 kl. 11:03:18När julen närmar sig är det bäst att jag länkar denna video idag

https://www.youtube.com/watch?v=8bBzrbgXZw4
Tänk att så mycket material plockats bort för kalendern! Dock undrar jag om musiken som spelas i bakgrunden har så mycket med Fem myror att göra, men det är en helt annan historia.

Det finns såklart fler sketcher som inte finns med i julkalendern, men det har vi ju redan gått igenom i tråden och om det skulle bli aktuellt att göra en lista över samtliga sketcher som inte finns med där så får det nog bli nästa år ;)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 21:26:51Tänk att så mycket material plockats bort för kalendern! Dock undrar jag om musiken som spelas i bakgrunden har så mycket med Fem myror att göra, men det är en helt annan historia.

Det finns såklart fler sketcher som inte finns med i julkalendern, men det har vi ju redan gått igenom i tråden och om det skulle bli aktuellt att göra en lista över samtliga sketcher som inte finns med där så får det nog bli nästa år ;)
Vet att musiken är irriterande men jag satte inte in den. Angående videons sista text, hur många kalender sketcher släpptes aldrig på DVD?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 21:32:32Vet att musiken är irriterande men jag satte inte in den. Angående videons sista text, hur många kalender sketcher släpptes aldrig på DVD?
Nej då, jag förstår att det inte var du som satte i musiken ;) Ja, det finns en del sketcher från julkalendern som inte släppts på hemvideo (VHS och DVD). Jag ska naturligtvis göra en sådan lista också i närtid.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 21:35:21Nej då, jag förstår att det inte var du som satte i musiken ;) Ja, det finns en del sketcher från julkalendern som inte släppts på hemvideo (VHS och DVD). Jag ska naturligtvis göra en sådan lista också i närtid.
Skulle också underlätta med en lista av alla bilder som visas i videon

Monsieur Hulot

Här följer en lista över material från julkalendern som aldrig släppts på vare sig VHS eller DVD:

Bokstavssketcher
- A tjingeling och godda' i repris
D-Detektiven - kalenderversion
- Mulliga maffiga mysiga bokstaven M i repris
Tennislåten i repris
- Vårvisan i repris
Tänk om Y inte fanns i repris

Siffersketcher
- Två-fågeln (siffran 2)
- 3-2-1-principen (siffran 3)
Magnus går INTE i fällan (siffran 7)

Lattjolajbanlådan
- Ko, Höna, Lamm och Elefant (del 5; bokstaven Ö)
- Lejon, Haj, Krokodil och Räka (del 17; bokstaven R - lucia)
- Talgoxe, Myskoxe, Ekoxe och Struts (del 25; bokstaven X)
- Gris, Kalkon, Räv och Lutfisk (del 28; bokstaven F - jul)

Fristående sketcher
- Brasse ska måla dörrposten
- Brasse skriver korv
Framåt- och bakåtsimningen
Här och där i repris
Korvkakan
- I jeansaffären
Lotteriet
- Modeuppvisningen
Nyckeln vid tunnan
- Prinsessbakelsen
- Skrivmaskinen