Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Svenska rösterna till Sonic The Hedgehog

Startat av Nighty11x, 12 april 2026 kl. 16:27:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nighty11x

Sonic The Hedgehog känner vi väl alla till va? Jag var lite nyfiken på vem som fått ansvaret att göra rösten till karaktären i alla Svenskdubbad media och det här är det jag hittat.

Sonic The Hedgehog TV-Serien/Adventures of Sonic The Hedgehog - Hasse Jonsson
Sonic X - Erik Donell
Sonic Boom - Vad jag vet av har serien aldrig dubbats till Svenska, om den här det så är Svenska dubben lost media.
Sonic filmerna samt Sonic Prime - Christian Hedlund

Men nu kommer jag till den frågan jag faktiskt skulle vilja ha svar på, vem är det som spelar Sonic The Hedgehog i Röjar-Ralf filmerna samt potentiellt övrigt Svenskdubbat material som jag glömt att nämna?

MOA

Citat från: Nighty11x skrivet 12 april 2026 kl. 16:27:02Sonic The Hedgehog känner vi väl alla till va? Jag var lite nyfiken på vem som fått ansvaret att göra rösten till karaktären i alla Svenskdubbad media och det här är det jag hittat.

Sonic The Hedgehog TV-Serien/Adventures of Sonic The Hedgehog - Hasse Jonsson
Sonic X - Erik Donell
Sonic Boom - Vad jag vet av har serien aldrig dubbats till Svenska, om den här det så är Svenska dubben lost media.
Sonic filmerna samt Sonic Prime - Christian Hedlund

Men nu kommer jag till den frågan jag faktiskt skulle vilja ha svar på, vem är det som spelar Sonic The Hedgehog i Röjar-Ralf filmerna samt potentiellt övrigt Svenskdubbat material som jag glömt att nämna?
Okänd röst i julspecialen, aldrig sett Röjar Ralf & vad jag vet så har Sonic Underground aldrig sänts i Sverige. Finns även en omröstning om du missat den

Nighty11x

Citat från: MOA skrivet 12 april 2026 kl. 17:02:23Okänd röst i julspecialen, aldrig sett Röjar Ralf & vad jag vet så har Sonic Underground aldrig sänts i Sverige. Finns även en omröstning om du missat den
Då är det alltså inte Hasse som spelar Sonic i Christmas Blast? Sonic Underground glömde jag nämna eftersom serien är ganska kass och forgettable. Vad är det förresten för en omröstning du pratar om?

MOA

Citat från: Nighty11x skrivet 12 april 2026 kl. 17:23:33Då är det alltså inte Hasse som spelar Sonic i Christmas Blast? Sonic Underground glömde jag nämna eftersom serien är ganska kass och forgettable. Vad är det förresten för en omröstning du pratar om?
Hittar du inte vem är bäst som Sonic i omröstningar? Dubbningen gjordes mycket senare än programmet & känner inte igen en enda röst, rätt så dålig dubbning