Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfrun (Disney)

Startat av Rosenlund, 14 februari 2012 kl. 19:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Var det någon skillnad på ljud och bildkvalité mellan 91 och 98 års vhs utgåvor ? 

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 10 juni 2024 kl. 08:27:35Var det någon skillnad på ljud och bildkvalité mellan 91 och 98 års vhs utgåvor ?
Bildkvalité vet jag inte men 1998-års VHS-utgåva har den svenska bildversionen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 08:30:32Bildkvalité vet jag inte men 1998-års VHS-utgåva har den svenska bildversionen.
Medan 1991 års utgåva har engelsk bildversion och helt utan utsatta dubbcredits.

Så jag skulle rekommendera 1998 års utgåva, då den svenska bildversionen är väldigt imponerande då alla för- och eftertexter står på svenska; ett av mycket fåtal fall där alla eftertexter på flera minuter står helt på svenska. :)

gstone

Nästa vecka kommer Ariel kortfilmerna börja sändas på Disney Chanel 

https://www.tv.nu/program/ariel-mermaid-tales
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Varför visades Den Lilla Sjöjungfrun två omgångar på bio ?  

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  2 januari 2025 kl. 11:25:45Varför visades Den Lilla Sjöjungfrun två omgångar på bio ? 
Jag har två tänkbara teorier till det;

- alternativ 1: den gjorde stor succé första gången den visades på bio

- alternativ 2: för att Don Bluth's Anastasia hade premiär samma år som Disney's Herkules: 1997

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2025 kl. 11:32:39Jag har två tänkbara teorier till det;

- alternativ 1: den gjorde stor succé första gången den visades på bio

- alternativ 2: för att Don Bluth's Anastasia hade premiär samma år som Disney's Herkules: 1997
Såg ni den på bio, bägge omgångarna ? Jag såg den när jag var liten.