Såvitt jag vet har ingen med säkerhet lyckats att reda ut vilka som gjorde Piff och Puffs röster i Media Dubbs originaldubb av Piff & Puff - Räddningspatrullen - det stod tyvärr inte utsatt röster vid TV3s sändningar av serien (jag vill minnas att den enda creditsen som stod utsatt var "Studio: Media Dubb AB" under vinjetten), och när jag pratade med Lasse Svensson för några år sedan mindes han tyvärr ingenting om rösterna där (medan han däremot hade ett ganska gott minne vad gäller Nya äventyr med Nalle Puh och DuckTales). Jag har tyvärr inte lyckats hitta åt mitt VHS-band med enstaka avsnitt av Media Dubbs dubbning inspelat, och jag minns ärligt talat inte hur Piff och Puff lät, men utifrån den här tidsperioden och dubbningsbolaget har jag svårt att tro att Puff kan ha spelats av Bertil Engh då. Mig veterligen gjorde Bertil inga dubbningsjobb åt Lasse Svensson/Media Dubb under 1980-talet, även om jag kan ha fel.
Frågan är ju vilken dubbning och vilket avsnitt som YouTube-klippet egentligen kommer ifrån. Det lät i alla fall verkligen inte vackert med deras (halvmisslyckade) försök att sänka pitchen. Men jag håller med att Piff påminner om Monica Forsberg, medan Puff inte låter särskilt likt Bertil Enghs ganska karaktäristiska röst. Så min spontana gissning är att klippet kommer från KM Studios omdubb och att någon annan skådis hoppade in för Bertil Engh vid enstaka avsnitt av den dubbningen (om han kanske var sjuk eller otillgänglig under vissa inspelningsdagar).
Är det någon som känner igen vilket avsnitt klippet kommer ifrån?