Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 mars 2013 kl. 17:50:42
På tal om det, är jag ensam som tycker att systemet med utländska jurygrupper i svenska Melodifestivalen är helt åt skogen...?

När det rör sig om länder som själv är med och tävlar i Eurovision Song Contest, hur kan man vara säker på att inte de utländska jurygrupperna röstar taktiskt på de (i deras ögon) sämsta låtarna, för att få mindre konkurrens till sitt eget lands bidrag...?

Det har aldrig fallit mig in, men jag tror knappast att en jury skulle göra något så omoget då de brukar vara väldigt noga med att det ska vara the best of the best och det där. Tycker det tvärtom är väldigt kul med de utländska jurygrupperna. Utan dem skulle Yohio vunnit. Fan vilken skräck.

Elios

Vad tycker ni om  Anders Jansson och Nour El-Refai som årets programledare?

Daniel Hofverberg

Tja, Nour El-Refai tycker jag om så hon blir säkert bra. Anders Jansson har jag dock svårare för, då jag har väldigt svårt för hans humor, så hur han fungerar beror nog helt på hur skämtsam han försöker att vara...

Elios

Anders Jansson har ju varit med i dubbning förr. Bland annat i Björnbröder och Hitta Nemo.
Men har Nour någonsin varit med i någon dubbat?

Daniel Hofverberg

Lustigt att du frågar, då Nour El-Refai faktiskt är med i Sony Pictures datoranimerade familjefilm Det regnar köttbullar 2, som har biopremiär imorgon. Jag har tyvärr inte sett filmen, så jag vet inte vilken eller vilka roller hon spelar, men hon står med under "Övriga medverkande". Hon var inte med i den första filmen, så gissningsvis bör hon väl spela någon nytillkommen rollfigur.

Det här är såvitt jag vet hennes första dubbningsroll, men det är i och för sig fullt möjligt att jag missat någonting som hon medverkat i.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 november 2013 kl. 22:24:25
Lustigt att du frågar, då Nour El-Refai faktiskt är med i Sony Pictures datoranimerade familjefilm Det regnar köttbullar 2, som har biopremiär imorgon. Jag har tyvärr inte sett filmen, så jag vet inte vilken eller vilka roller hon spelar, men hon står med under "Övriga medverkande". Hon var inte med i den första filmen, så gissningsvis bör hon väl spela någon nytillkommen rollfigur.

Det här är såvitt jag vet hennes första dubbningsroll, men det är i och för sig fullt möjligt att jag missat någonting som hon medverkat i.

Hon är med i "Florries drakar" som Barnkanalen brukar visa lite då och då. 

Experten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 november 2013 kl. 22:24:25

E det bara jag nu eller vet NÅGON svenska credits till Alvin och Gänget 3?
För på min DVD står det att hon gör rösten till Zoey... ::) ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Experten skrivet 19 november 2013 kl. 18:03:32
E det bara jag nu eller vet NÅGON svenska credits till Alvin och Gänget 3?
För på min DVD står det att hon gör rösten till Zoey... ::) ???
Oj, jag trodde att jag hade lagt ut credits till Alvin och gänget 3 för evigheter sedan - jag fick creditlistan från 20th Century Fox i början av december 2011, men av någon märklig anledning verkar jag helt ha missat att lägga ut den. Jag ordnar det snarast.

Och ja, det stämmer att Nour El-Refai spelar Zoey.

Experten

Jag har en mer Exakt lista med credits från Alvin och Gänget 3, ska leta upp övriga röster rollerna så fort jag kan...

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 13 november 2013 kl. 21:38:05
Vad tycker ni om  Anders Jansson och Nour El-Refai som årets programledare?

Om detta är sant blir jag överglad! Älskar Anders Jansson ;D

TonyTonka

Idag startar Melodifestivalen 2014, någon mer än jag som ska kolla? :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Lilla My

Vart väldigt besviken hittills. Vart kanske 3 - 4 låtar jag fastnat för och tyckt "ja men denna var bra".

Experten

Vad tycker ni förresten om programledarna i årets tävling?
Själv tycker jag att de är en besvikelse...

Daniel Hofverberg

Jag tycker om programledarna; framförallt Nour som jag alltid tyckt väldigt bra om. Anders tillhör verkligen inte någon av mina favoriter, men har ändå varit över förväntan som programledare. Till största delen lyckad humor, om än med några osmakliga skämt som jag önskar att de hade hoppat över.

Elios

Tyckte att Alcazars låt var jävligt bra.  ;D