Jag svarar på frågan om DVD-filmer och dylikt i huvudtråden, men har delat upp ämnet för att kunna behandla kassettband/skivor separat. Beklagar det väldigt sena svaret.
Kassettbanden och LP-skivorna med Scooby-Doo som släpptes under 1970-talet gavs ut av CBS Records, under deras dåvarande samarbetsavtal med Hanna-Barbera. Det avtalet är borta sedan länge och CBS Records svenska filial finns inte kvar längre (det köptes senare upp av Sony BMG); så i dagens läge finns ingenting sådant kvar att tillgå. Jag tror inte att de här skivorna/banden såldes längre än till slutet av 1970-talet. Jag växte också upp med dem - jag fick ärva de banden/skivorna av min storasyster, efter att hon ansåg sig vara för gammal för Scooby-Doo.
Det som släpptes under 1970-talet var i alla fall följande:
1974: Scooby-Doo och de mystiska snömännen (nyskriven originalstory)
1975: Scooby-Doo och basketmysteriet på spökön (baserad på ett avsnitt av The New Scooby-Doo Movies)
1977: Scooby-Doo och juvelmysteriet (nyskriven originalstory)
1979: Scooby Doo och Scooby Dum i två äventyr: Krokodilmonstret/Den huvudlösa ryttaren (baserad på två avsnitt av The Scooby-Doo Show)
Lasse Swärd regisserade samtliga, och Scooby-Doos röst varierade mellan Håkan Serner (De mystiska snömännen) och Tor Isedal (alla övriga). Resten av ensemblen var samma på alla kassetter/skivor:
Shaggy - Leif Ahrle
Fred - Börje Ahlstedt
Daphne - Meg Westergren
Velma - Anita Wall
Scooby-Dum (i förekommande fall) - Bert-Åke Varg
Övriga röster: John Harryson, Peter Harryson, Hans Lindgren, Gunilla Olsson-Larsson (senare Norling), Hans Klinga och Per Mattsson.
Under 1980-talet släpptes senare ytterligare ett par kassetter med Scooby-Doo, utgivna av andra förlag:
1982: Scooby Doo: Den mystiska skivstudion/Inte finns det spöken?
Utgivet av Bert Karlssons förlag Mariann Records - innehöll två nyskrivna historier av Tommy Halldén och Liza Öhman. Medverkande: Mikael B. Tretow som Scooby (även ljudtekniker), Anders Glenmark som Shaggy, Liza Öhman som Velma, Agneta Olsson som Daphne och Peter Lundblad som Fred och Scrappy.
1987: Scooby-Doo: Mysteriebilen/Scooby-Doo och sjömonstret/Scooby-Doo i godisland
Utgivet av EMI Records - innehöll tre nyskrivna historier (släpptes endast på kassett; inte skiva). Medverkande: Ingvar Relde (även regissör), Gunnar Ernblad, Sture Ström, Bert-Åke Varg, Jessica Swanemar och Maria Lindkvist (minns tyvärr inte vem som spelade respektive karaktär).
Samtliga är utgångna sedan länge, och ingen av kassetterna/skivorna har någonsin släppts på CD.
Jag har däremot samtliga på kassett eller LP, och håller nu på att digitalisera och föra över samtliga på CD. När jag är klar skickar jag gärna kopior av CD-skivorna, om du (eller någon annan) är intresserad.