Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Prinsen av Egypten & Josef drömmarnas konung

Startat av moviefan, 27 december 2012 kl. 20:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 maj 2021 kl. 20:15:23
Ja där har du rätt i. Det var då 2D började dö ut och 3D började ta över.
Man kan säga att 2D animationens död beror på Pixar...

Scoobydoofan1

Steffan Rudvall

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 maj 2021 kl. 20:21:40
Ja, de visade världen att det gick att göra en långfilm med 3D animation.
& de bara fortsatte

Scoobydoofan1

Såg att dom släppte den på Google play, man kan köpa filmen men det är bara på datan man kan ha den, inte på dvd eller blu ray.

Grimner

Jag skulle önska att andra religioner än den judisk-kristna (och även den hellenistiska) fick större representation i populärkultur genom högkvalitetsfilmer, vare sig tecknade eller otecknade. Det finns otaliga fantastiska äventyr att hämta ur asatron, hinduismen, shintoismen, islam... ja, alla världens religioner. Varför måste alltid Bibeln eller de gamla grekerna stå i centrum när man skall filmatisera mytologi? :-\
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Lilla My

Citat från: Grimner skrivet 28 maj 2021 kl. 17:12:50
Jag skulle önska att andra religioner än den judisk-kristna (och även den hellenistiska) fick större representation i populärkultur genom högkvalitetsfilmer, vare sig tecknade eller otecknade. Det finns otaliga fantastiska äventyr att hämta ur asatron, hinduismen, shintoismen, islam... ja, alla världens religioner. Varför måste alltid Bibeln eller de gamla grekerna stå i centrum när man skall filmatisera mytologi? :-\

Tror det har att göra med att de är de största och närmaste vi har när det kommer till media i Europa och USA. Kollar man t.ex. på Kinesisk media och animerad film är den ju väldigt rotad och inspirerad av kinesisk och öst-asiatisk mytologi :) och tycker att det har ökat med att utveckla och vidga historier på senaste tiden, som den där animerade filmen om Irländsk mytologi som är helt fantastisk (glömt bort namnet nu bara för det!). Det gäller bara att leta och ge uppmärksamhet när det väl händer.

gstone

Citat från: Grimner skrivet 28 maj 2021 kl. 17:12:50

Inte  islam. >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2021 kl. 22:39:00
Du vet väl att de abrahamitiska religionerna alltså judendom, kristendom, islam är väldigt lika? Jag förstår inte vad du har emot muslimer de har väl inte gjort dig något illa...

Lilla My

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2021 kl. 22:39:00
Jag skulle uppskatta om du kunde sluta med dessa fördomar mot specifika religioner - i synnerhet om du inte kan backa upp det med någon slags motivering.

Steffan Rudvall

Jag har tänkt på en sak, Vem är det egentligen som spelar Gud i i Prinsen av Egypten? Jag trodde länge att det var Joakim Jennefors men efter att ha sett om filmen så kan jag säga att det inte är han.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2021 kl. 11:31:18
Jag har tänkt på en sak, Vem är det egentligen som spelar Gud i i Prinsen av Egypten? Jag trodde länge att det var Joakim Jennefors men efter att ha sett om filmen så kan jag säga att det inte är han.
Vem är det då?

Steffan Rudvall