Författare Ämne: Sorgliga filmer  (läst 9859 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 340
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Sorgliga filmer
« Svar #45 skrivet: 17 februari 2019 kl. 12:05:38 »
A Street Cat Named Bob är också sorglig :'(

I Bolt är det sorgligt när Katten Strumpan berättar för Bolt att hennes ägare övergav henne och säger åt Bolt att gå därifrån :'( Även när Bolt tror att Penny skaffat en ny hund. Och också när man tror att Penny och Bolt kommer dö i den brinnande byggnaden

Stuart Little 1 & 2 innehåller många sorgliga scener båda två

Och i Titanic är det extremt sorgligt när (SPOILERS) Jack dör :'( :'(

I Hjälp! Jag är en fisk är det sorgligt när dom tror att Fly är död
« Senast ändrad: 23 maj 2019 kl. 08:24:57 av Erik Dahlberg »

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 340
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 14 mars 2019 kl. 21:09:04 »
I Tarzan är det också väldigt sorgligt när han tar farväl av Kala :'(

I Oliver och Gänget är det ju väldigt sorgligt i slutet av låten Nånting är på gång i New York City. Tycker så synd om Oliver :'(

Den här bortklippta scenen från Zootropolis är också väldigt sorglig :'( Fattar inte varför dom tog bort den ???
https://www.youtube.com/watch?v=jirxJCsSzy8

Häromdagen så såg jag A Star Is Born och jag var nära på att gråta när den var slut :'( :'(

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 644
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: 18 mars 2019 kl. 04:35:41 »
Den här bortklippta scenen från Zootropolis är också väldigt sorglig :'( Fattar inte varför dom tog bort den ???
https://www.youtube.com/watch?v=jirxJCsSzy8

Dem kanske tog bort den just därför den inte skulle vara tänkt som en sorglig film kanske.  :-*

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 503
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: 12 april 2019 kl. 22:33:28 »
Jag har ganska nyligen lagt till Monsters Inc i filmlistan (gjorde det 2019-04-09), och jag kommer att fylla i med fler när jag kommer på…

Utloggad Lilla My

• Certifikerad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 680
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #49 skrivet: 17 april 2019 kl. 18:41:38 »
Har väldigt lätt för att gråta, men bara för att jag gråter betyder det inte att jag tycker det är över-sorgligt.

Den film jag gråtit mest till nu på senaste tiden är The Silent Voice / Koe no Katachi. En anime-film som handlar om mobbning och självkänsla. Den fick mig att gråta vid ett par tillfällen, men det fanns två tillfällen då jag satt och hulkade och nästan var tvungen att stänga av för det gjorde så ont att se. Mycket tack vare hon som röstskådespelar en av huvudpersonerna, som är döv. Hennes röst skär rakt in i hjärtat på mig...

För er som är intresserade, dock kan vissa scener i klippet räknas som spoilers och det blir en annan känsla när man följt karaktärerna genom hela filmen. Jag rekommenderar filmen verkligen, hela  ligger ute på Youtube både med engelsk tal och text (föredrar den textade dock, mest p.g.a. Shoko's röstskådespelare :-* ).

Scenen som fick mig att gråta som ett barn ( FYI; hon försöker säga "förlåt", om och om igen. ): https://youtu.be/43jPLg8l_y8?t=126
How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Utloggad TrondM

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: 18 april 2019 kl. 00:09:54 »
Filmen The Champ fra 1979 er den tristeste filmen noensinne.