Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilka tycker ni är dubbarnas bästa insatser?

Startat av jimstrom, 3 februari 2014 kl. 23:12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Citat från: Will Stewart skrivet  1 november 2021 kl. 22:12:41
Vad menar du med det?  ???

Förlåt om jag är tjatigt med frågor.
Vad är det som är svårt att förstå? Han tycker att Sandras bästa roller Carly.

Gustav Jonsson

Citat från: Will Stewart skrivet  1 november 2021 kl. 22:16:41
Jag menar när han sa: "Du frågar icke mig"
Men du frågar ju icke honom, Du frågar ju Disneyfantasten eftersom att du citerade hans inlägg.

Will Siv

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  1 november 2021 kl. 22:18:25
Men du frågar ju icke honom, Du frågar ju Disneyfantasten eftersom att du citerade hans inlägg.

Åh, Vänta!

Jag såg inte att det var Steffan som svarade.....

Ursäkta  :-\
- what.

MOA

Disneyfantasten

Will Siv

Citat från: Will Stewart skrivet 25 september 2021 kl. 00:10:59
Andra Favorit roller.

( Några har nämnts här tidigare )

Adam Fietz - Amiral Zhao och Eldförste Ozai i "Avatar: Legenden om Aang" ( fast det är konstigt att dom har samma röst )

Reine Brynolfson - Gustaf och Diego ( två 🐈 )

Kim Sulocki - SvampBob Fyrkant.

Lennart Jähkel - Mulle Meck.

Torsten Whalund - Avatar Roku i.....  "Avatar"

Dan Bratt - Obi Wan Kenobi och Tenzin i "Legenden om Korra"

Mia Khil - Max Goof ( "Långben's Galna Gäng ), Vicky ( "Fairly Odd Parents" ) och Flora ( "Winx Club" ).

Tommy Blom - Herr Krabba.

Ole Ornered - Luigi i "Bilar"

Sandra Kassman - Lilo och Kiki.

Nick Atkinson - Max Goof i "A Goofy Movie" och "An Extremley Goofy Movie"

Martin Stenmarck - Blixten McQueen.

Istället för att uppdaterad listan igen ( och igen ), fortsätter jag här istället:

Linn Ehrner - Adora ( "She-Ra" )

Lina Hedlund - Susan ( "Monsters VS Aliens" ), Twilight Sparkle ( "MLP" ), Kitty Mjuktass ( "Mästerkatten" ), Karai ( TMNT ) och Kattra ( "She-Ra" )

Claes Månsson - Wallace och Kung Candy.

Annika Barklund - Ty Lee i "Avatar"

Oscar Harrysson - Skepparn.

Rakel Wärmländer - Ursula i "Kiki's Expressbud"

Mikaela Ardai Jennefors - Chihiro i "Sprited Away", Toph i "Avatar"

Jesper Adefelt - Hicke och Tintin.

Göran Engman - Herb Copperbottom i "Robotar"

Norea Sjöquist - Jenny ( "Mitt Liv Som Tonårsrobot" ) och Glimmer ( "She-Ra" )

Ester Sjögren - Sheeta ( "Slottet i Himlen" ), Arriety ( "Lånaren Arriety" ), Parfyma och Mermista i "She-Ra".

Bengt Järnblad - Kungen ( "Bilar" ) och Teddy ( "Toy Story 3" )

Stephan Karlsen - Svarte Petter och Greve Dooku.

Sara Sommerfeld - Kida och Mai ( i "Avatar ).
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  5 november 2021 kl. 23:28:31
Istället för att uppdaterad listan igen ( och igen ), fortsätter jag här istället:

Linn Ehrner - Adora ( "She-Ra" )

Lina Hedlund - Susan ( "Monsters VS Aliens" ), Twilight Sparkle ( "MLP" ), Kitty Mjuktass ( "Mästerkatten" ) och Kattra ( "She-Ra" )

Claes Månsson - Wallace och Kung Candy.

Annika Barklund - Ty Lee i "Avatar"

Oscar Harrysson - Skepparn.

Rakel Wärmländer - Ursula i "Kiki's Expressbud"

Mikaela Ardai Jennefors - Chihiro i "Sprited Away", Toph i "Avatar"

Jesper Adefelt - Hicke och Tintin.

Göran Engman - Herb Copperbottom i "Robotar"

Norea Sjöquist - Jenny ( "Mitt Liv Som Tonårsrobot" ) och Glimmer ( "She-Ra" )

Ester Sjögren - Sheeta ( "Slottet i Himlen" ), Arriety ( "Lånaren Arriety" ), Parfyma och Mermista i "She-Ra".

Enligt mig;

Linn Ehrner = av det jag hört är hon jättebra som She-Ra (likaså även som Ines i Zorro Legenden Föds och den orangea lilla tjejen i Fixarna)

Lina Hedlund = hon är jättebra som Kitty Mjuktass (jag har ännu ej sett Monsters vs Aliens, jag tror inte jag sett My Little Pony på svenska och jag har knappt sett mycket av She-Ra utöver klipp som Christian Hedlund visat)

Claes Månsson = hans bästa roll enligt mig är Wallace

Annika Barklund = har tyvärr ingen koll på hur hon låter eller vilka roller hon gjort men har sett henne i vissa rollistor under "övriga röster"

Oscar Harryson = den roll där jag hört honom mest är Skepparn, faktum är att jag sett TV-serien fler gånger än jag sett filmerna i sin helhet och därmed är mer van vid Oscar Harrysons insats, jag antar att han ersatte Mikael Tornving (som även han är bra i rollen) då Mikael troligen var för dyr anlita för TV-seriens budget), sen har han även bra som elefanten i Toy Story 4

Rakel Värmländer har jag aldrig hört talas om förut, så jag har tyvärr ingen koll på varken hur hon låter eller vilka roller hon gjort

Mikaela Ardai Jennefors bästa roll enligt mig är Audrey i Lorax (hon är även jättebra som Kiwi i Ice Age och Gidget i Husdjurens Hemliga Liv)

Jesper Adefelts bästa roll enligt mig är Eddie Noddleman i Sing (han är även jättebra som Hicke i Draktränaren, Jack Frost i De Fem Legenderna, Grabb i Hotell Transylvanien)

Göran Engmans bästa roll enligt mig är Nigel i Hitta Nemo

Norea Sjöquists bästa roll enligt mig är Astrid i Draktränaren

Ester Sjögren = hon är jättebra i sina roller i Deckar-Jack

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2021 kl. 08:06:25
Lina Hedlund = hon är jättebra som Kitty Mjuktass (jag har ännu ej sett Monsters vs Aliens, jag tror inte jag sett My Little Pony på svenska och jag har knappt sett mycket av She-Ra utöver klipp som Christian Hedlund visat)

Jag rekommenderar den starkt för den har en utmärkt rollista :)

tillsammans med Lina så har vi: Adam Fietz, Bengt Järnblad ( måste lägga till honom på listan! ), Fredrik Dolk, Steve Kratz, Fredde Granberg, Jonas Kruse, Jonas Bergström, Ole Ornered, Per Sandborg, Claes Ljungmark, Göran Gillinger och Ewa Fröling

Den fick även en TV spin off men den var inte lika bra som "Pingvinerna", Kung Fu Panda" eller "Draktränaren"..

Claes Månsson = hans bästa roll enligt mig är Wallace

Han är mycket bättre än Hans Jonsson, inte för att han var "dålig" men hans insats var ungefär som Jan Modin som Långben.

Undrar varför Claes inte fick rollen i långfilmen?

Grabb i Hotell Transylvanien)

*Johnny.

Mikaela A.J ( så hon inte förväxlas med Mikaela Tidermark ) är också bra som Mavis.

Hon var också bra som Cruz i "Billar 3" även om jag inte var så förtjust i henne ( Cruz alltså..... )
- what.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  5 november 2021 kl. 23:28:31
Bengt Järnblad - Kungen ( "Bilar" ) och Teddy ( "Toy Story 3" )

Stephan Karlsen - Svarte Petter och Greve Dooku.

Håller med om Bengt Järnblad!

Jag har tyvärr ingen koll på vem Greve Dooku är, men jag håller med om Svartepetter, han är även väldigt bra som bl.a. Stromboli i "Pinocchio", Bambis Pappa i "Bambi", Ben i "Pocahontas", Jätten Ville i "Musse Piggs Julsaga", Ceras Pappa i "Landet För Längesedan", Katten med ögonlapp i "Fievel i Vilda Västern", Majestix i "Asterix och Vikingarna", Ior i "Nalle Puh och Iors Födelsedag", m.fl.

Jag undrar förresten varför Stephan Karlsén slutade i rollen 2004, enligt mig är Benke Skogholt betydligt sämre i den rollen, men däremot tycker jag att Jan Åström (som gör rollen i "Musse Piggs Underbara Värld" som premiärsändes ifjol) är väldigt bra i rollen!

Citat från: Will Stewart skrivet  6 november 2021 kl. 10:23:23
Jag rekommenderar den starkt för den har en utmärkt rollista :)

tillsammans med Lina så har vi: Adam Fietz, Bengt Järnblad ( måste lägga till honom på listan! ), Fredrik Dolk, Steve Kratz, Fredde Granberg, Jonas Kruse, Jonas Bergström, Ole Ornered, Per Sandborg, Göran Gillinger och Ewa Fröling

Den fick även en TV spin off men den var inte lika bra som "Pingvinerna", Kung Fu Panda" eller "Draktränaren"..

Han är mycket bättre än Hans Jonsson, inte för att han var "dålig" men hans insats var ungefär som Jan Modin som Långben.

Undrar varför Claes inte fick rollen i långfilmen?

*Johnny.

Mikaela A.J ( så hon inte förväxlas med Mikaela Tidermark ) är också bra som Mavis.

Hon var också bra som Cruz i "Billar 3" även om jag inte var så förtjust i henne ( Cruz alltså..... )

Jo, jag har funderat på att se filmen någon dag, jag har den ändå på DVD här hemma!  :)

Jag håller fullständigt med om Mavis som jag glömde nämna, tack för påminnelsen!  :D

Jag undrar också varför Claes inte gjorde rollen i långfilmen!

(vill förresten tillägga att Claes också är bra som Kung Candy och Hertig av Vässleby, båda spelades även av Alan Tudyk)

Vill passa på att säga att Johan Lindqvists absolut bästa roll är Långben!

Får man fråga varför du inte gillar Cruz?

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2021 kl. 19:04:56
Jag har tyvärr ingen koll på vem Greve Dooku är,

Har du aldrig sett Star Wars?  ???

Lite rolig fakta: Stephan gjorde även den svenska rösten till Wilbur Wonka i "Kalle & Chokladfabriken" som spelas av Christopher Lee som spelade Greve Dooku i filmerna  :)

Jo, jag har funderat på att se filmen någon dag, jag har den ändå på DVD här hemma!  :)

Jag håller fullständigt med om Mavis som jag glömde nämna, tack för påminnelsen!  :D

Jag undrar också varför Claes inte gjorde rollen i långfilmen!

(vill förresten tillägga att Claes också är bra som Kung Candy och Hertig av Vässleby, båda spelades även av Alan Tudyk)
Vill passa på att säga att Johan Lindqvists absolut bästa roll är Långben!

Instämmer helt  :)
Får man fråga varför du inte gillar Cruz?

Hon var för taskig mot Blixten och gjorde det bara värre för honom.

Jag förstår varför Blixten gav henne en chans sen, men det kändes inte riktigt "earned"
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  6 november 2021 kl. 22:01:38
Har du aldrig sett Star Wars?  ???

Lite rolig fakta: Stephan gjorde även den svenska rösten till Wilbur Wonka i "Kalle & Chokladfabriken" som spelas av Christopher Lee som spelade Greve Dooku i filmerna  :)

Instämmer helt  :)
Hon var för taskig mot Blixten och gjorde det bara värre för honom.

Jag förstår varför Blixten gav henne en chans sen, men det kändes inte riktigt "earned"

Jo jag har sett Star Wars men jag gillar det inte, jag trodde förresten att det aldrig hade dubbats utöver några musiksagor på kassettband... (och möjligen också några karaktärer i Disney Infinity likaväl som Röjar-Ralf Kraschar Internet)

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2021 kl. 22:06:11
Jo jag har sett Star Wars men jag gillar det inte, jag trodde förresten att det aldrig hade dubbats utöver några musiksagor på kassettband... (och möjligen också några karaktärer i Disney Infinity likaväl som Röjar-Ralf Kraschar Internet)

Den animerade serien "The Clone Wars" är dubbad med:
Dick Eriksson som Anakin,
Dan Bratt som Obi Wan,
Steve Kratz som klontrupperna ( lite ironisk koppling till Monsters VS Aliens )
Elina Raeder som Padme.
Adam Fietz som Palpatine,

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=2120.msg17329;topicseen#msg17329

Likaså med "Rebels" och "Uslingarna"

Episod 1 fick en svensk dubbning när den släpptes på nytt i 3D, men jag vet inte om det går att få tag i dubbningen just nu.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  6 november 2021 kl. 22:15:46
Den animerade serien "The Clone Wars" är dubbad med:
Dick Eriksson som Anakin,
Dan Bratt som Obi Wan,
Steve Kratz som klontrupperna ( lite ironisk koppling till Monsters VS Aliens )
Elina Raeder som Padme.
Adam Fietz som Palpatine,

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=2120.msg17329;topicseen#msg17329

Likaså med "Rebels" och "Uslingarna"

Episod 1 fick en svensk dubbning när den släpptes på nytt i 3D, men jag vet inte om det går att få tag i dubbningen just nu.

Okej...

Rätta mig om jag har fel men nu slog det mig att Roger Storm också medverkar i någon Star Wars dubbning?