Jag håller inte med. Den här filmen är allt annat än bra. Manuset är ett stort hån mot det vi tyckte om i filmen från 1959 på många sätt. Jag hajar att de försökte ge mer screen-time åt Aurora och mindre åt de tre goda féerna (som i 1959-års film ofta framstod mer som huvudkaraktärer än titelfiguren), så att de tre féerna i den här filmen skulle framstå mer som biroller. Tyvärr utförde författarna detta på helt fel sätt, i och med att de förvandlade de tre féerna från godhjärtade och relaterbara, till tre rena imbeciller som bara struntar i sin viktigaste uppgift, att de måste uppfostra och skydda Kung Stefans barn! Vad det gäller prinsessan Aurora själv så känns hon bara rentav genomskinlig, platt och tom, också jämfört med hur hon var i den tecknade (i den tecknade kändes hon visserligen inte helt 3-dimentionell heller ibland, men hon hade ändå tydliga känslor och motivationer samt det begripliga skälet att hon förhäxades till sömns under andra halvan av filmen), och appro på Kung Stefan så kändes han bara helt krystad som antagonist i och med hans sätt att bara gå från att vara god vän till titelkaraktären (Maleficent), till att bara förvandlas till ett generellt as från ingenstans, helt utan en logisk eller tydlig motivation också.
De flesta av skådisarna är av det skälet också rätt usla (förutom Angelina Jolie själv som titelrollen), framförallt Shalto Copley som Kung Stefan, som hela tiden känns som om han försöker låta så stereotypiskt skotsk, och i slutändan låter han bara outhärdlig och hjärnsmältande tramsig. Elle Fanning gör inget vidare intryck som Aurora heller, förutom att bara framstå som typiskt "ögongodis".
De flesta CGI-specialeffekter som användes i filmen är också fula och övergjorda för det mesta. Jag har bokstavligt talat sett bättre datoreffekter i sådant som prequel-trilogin till Star Wars, som också var tydligt övergjorda, men såg ändå mycket bättre ut än det mesta som denna film gav åt ögat (och de filmerna gjordes förresten mellan 9 och 16 år innan Maleficent!).
Jag säger visserligen detta som en som har stark kärlek och nostalgi till 1959-års Törnrosa, men även om jag hade sett den här filmen utan att ha sett den tecknade så skulle jag fortfarande tycka att denna film var kass och medioker.