Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Varför ogillar många dubbning?

Startat av TonyTonka, 14 juni 2015 kl. 21:07:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag så trött på att bli ifrågasatt.

Jag vill ha Kändisar som röster in animation om annat vad det har för konsekvenser.

Det är så jag tycker det ska vara jämt !

Kan ni apterar att jag tycker så.

Fast ni av någon konstigt anledning inte håller med mig. 

Det så jag känner !

Det så jag tycker det ska vara låt mig få tycka det !

Ni kommer inte få mig att ändrar mig så sluta försöka !

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 19:07:00
Det är så jag vill hade det !!!!

Vi vet. Vi säger bara att det är en opopulär opinion och förklarar varför vi tycker så.

gstone

Jag tänker aldrig se en animerad film om den har kändis röster !

ALDRIG

Jag undvika alla animerad filmer som inte röster av kändisar !

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 20:19:44

ALDRIG

Jag undvika alla animerad filmer som inte röster av kändisar !

Hur många gånger till ska du säga det? Vi har förstått ganska länge nu. Du påstår att vi försöker frånta dig din åsikt, det låter mer som att det är tvärtom då det är du som upprepar samma sak om och om igen. Har du nyss lärt dig om hjärntvättning eller varför försöker du banka in det i våra skallar hela tiden?
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 20:19:44

ALDRIG
Tänker du aldrig se animerade filmer som har kändisröster...? Det är ju precis tvärtom du velat göra gällande nu i de femtioelva senaste inläggen...

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 19:13:52
Ni kommer inte få mig att ändrar mig så sluta försöka !
Det gör vi inte heller. ::)
Houba !

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juli 2019 kl. 20:51:06
Tänker du aldrig se animerade filmer som har kändisröster...? Det är ju precis tvärtom du velat göra gällande nu i de femtioelva senaste inläggen...

Han kanske fick en change of heart. Var Krambjönarna framme i en sekund? ;D

Elios

En annan teori jag har är att många föredrar originalet och det blir vanligare och vanligare ju äldre man blir.  ;D

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 30 juli 2019 kl. 05:21:46
En annan teori jag har är att många föredrar originalet och det blir vanligare och vanligare ju äldre man blir.  ;D
Jojo, men varför?
Houba !

E

I en av Montefjantons recensioner så nämner Felix att han aldrig gillat dubbningar av live-action-filmer, han säger bland annat att dom svenska rösterna oftast är förjävliga och inte alls synkade. Om du ser detta Felix så vill jag säga att IBLAND så är dom bra synkade men du får tycka vad du vill

Jag såg också på en av Lucas Simonssons videos på Facebook där han tittar på Mufasas dödsscen och han ser det på svenska så var det någon som kommenterade: Vem fan ser Disneyfilmer på svenska, det borde vara olagligt att dubba filmer

Dom har ju rätt att tycka vad dom vill men ändå

Lilla My

Det är också skillnad om man är medveten om branschen eller ej. Jag känner många i min ålder som avskyr dubbade filmer, men jag som är intresserad av röstskådespeleri, dubbning, översättning och allt där emellan ser det på ett helt annat sätt än de gör. Kunskap göder intresse, och tvärtom.

gstone

jag ogillar inte dubbning i sig. Men jag ser BARA en film dubbade om det är några kändisar som är med och dubbar. Om dubbningen inte har några Kändisar vägrar jag se den !

Jag skulle aldrig se en film dubbad till svenska helt utan kändisar i rollistan !

ALDRIG NÅGONSIN ! >:(

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 19:56:35
jag ogillar inte dubbning i sig. Men jag ser BARA en film dubbade om det är några kändisar som är med och dubbar. Om dubbningen inte har några Kändisar vägrar jag se den !

Jag skulle aldrig se en film dubbad till svenska helt utan kändisar i rollistan !

Jag tror vi har förstått det...
Personligen tycker jag att det är ganska jobbigt att få se/höra samma sak gång på gång på gång.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 19:56:35

och jag äter BARA glass om den är kall!! Hör du det? Och INGEN kan HINDRA MIG >:(

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 oktober 2019 kl. 20:20:55
och jag äter BARA glass om den är kall!! Hör du det? Och INGEN kan HINDRA MIG >:(

Det finns väl bara kall glass ?