Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Udda fåglar som dubbar

Startat av JRL, 19 juli 2015 kl. 22:15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Stig Järrel - Butter (Snövit originaldubb)
Kändis som medverkade i en Svensk dub 17 år innan någon känd person ställde upp i en originalversion av en Disney film😉.
Känd från bland annat Djävulens Öga, Hets och Vi som går Scenvägen.

Oskar

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 augusti 2024 kl. 16:37:18Stig Järrel - Butter (Snövit originaldubb)
Kändis som medverkade i en Svensk dub 17 år innan någon känd person ställde upp i en originalversion av en Disney film😉.
Han var medvetna av massor gamla filmer.

DingoPictures2005

Citat från: Oskar skrivet 10 augusti 2024 kl. 16:49:32Han var medvetna av massor gamla filmer.
Yes Jävulens Öga är en svartvit film som jag faktiskt tycker är väldigt bra.
Självaste Torsten Benjamin Winge medverkar som Demon i den filmen också 🙂.
Stig Järrel spelar en av huvudrollerna som Satan i den filmen och det är nog också hans mest kända roll.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 augusti 2024 kl. 16:37:18Stig Järrel - Butter (Snövit originaldubb)
Sen ska vi heller inte glömma 1979-års julkalender Trolltider;)

gstone

Har Jesus dubbat ?

Jag tänkte att han kanske gjort någon hebreisk dubbning,
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 10 augusti 2024 kl. 18:25:17Har Jesus dubbat ?

Är du berusad? Hur kan du ens komma att fråga något så idiotiskt? Fattar ingenting

BPS

Nej, han har inte dubbat men röstskådespelat som originalröst har han.

https://www.jesusemartinez.com/

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 augusti 2024 kl. 17:52:54Sen ska vi heller inte glömma 1979-års julkalender Trolltider;)
Yes den såg jag som liten.
Mamma hade den på vhs då det var en av hennes barndom favoriter.

Sedan så ska Stig också ha dubbat Djuren gör Revolt enligt Osis men funderar på om den dubbningen ens har existerat då jag äger ett tv inspelat band där filmen är textad........

MOA

Citat från: BPS skrivet 10 augusti 2024 kl. 18:35:16Nej, han har inte dubbat men röstskådespelat som originalröst har han.

https://www.jesusemartinez.com/
Det där är inte Jesus, han pratar bara engelska & spanska, inte hebreiska

BPS

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2024 kl. 18:57:17Det där är inte Jesus, han pratar bara engelska & spanska, inte hebreiska
Han frågade om Jesus, ställer man en tramsfråga får man ett tramssvar.

gstone

Citat från: BPS skrivet 10 augusti 2024 kl. 18:57:52Han frågade om Jesus, ställer man en tramsfråga får man ett tramssvar.
Du är tramsfobisk  ::)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 10 augusti 2024 kl. 18:57:52Han frågade om Jesus, ställer man en tramsfråga får man ett tramssvar.
💯, Exakt⬆️.

Daniel Hofverberg

Det finns många tusental personer i världen som heter Jesus i förnamn, så någon av dem har garanterat medverkat i någon dubbning runt om i världen... ;)

Jag har för övrigt en kollega på jobbet som efter en olycka har blivit opererad av Jesus...!

DingoPictures2005

Kom på en till.

Felix Herngren - Buzz Quizledaren (Buzz spelen Ps2)
Spelade dessa mycket som liten med dels min bror men även med kompisar.
Fyfan säger jag om Buzz kontrollerna som alltid trasslade sig.
Dock var det på senare tid jag fick reda på att Felix Herngren gjorde rösten till Quizledaren i spelen troligtvis då jag inte tänker på vem som gör röster i spel eller filmer när jag väll är inne i dom.

Simon Axelsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 augusti 2024 kl. 23:18:13Kom på en till.

Felix Herngren - Buzz Quizledaren (Buzz spelen Ps2)
Spelade dessa mycket som liten med dels min bror men även med kompisar.
Fyfan säger jag om Buzz kontrollerna som alltid trasslade sig.
Dock var det på senare tid jag fick reda på att Felix Herngren gjorde rösten till Quizledaren i spelen troligtvis då jag inte tänker på vem som gör röster i spel eller filmer när jag väll är inne i dom.
Han gör ju också samtliga röster i Torkel i knipa.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.