Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Udda fåglar som dubbar

Startat av JRL, 19 juli 2015 kl. 22:15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 11 augusti 2024 kl. 04:02:33@Daniel Hofverberg Det påminner mig om att Sofia Caiman (översättning) och Anders Öjebo (sånginstudering) saknas i creditslistan.
Tack. Jag kommer på rak arm inte ihåg var mina uppgifter kommer ifrån, men jag minns att jag reagerade över att översättare inte stod utsatt - lägger till det snarast. :)

DingoPictures2005

Kom på några fler😊.

Carina Lidbom - Lucille (Nyfikna Nellie).
En Carinas få dubbroller, välkänd skådespelerska känd från bland annat Sune.

Grynet Molvig - Fru Bastian (Folk och rövare i kamomilla stad)
Det udda med detta är hon är en norsk skådespelerska som aldrig gjort någon norsk dubb men hon har dubbat i en enda svensk dubbning🤔.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 januari 2025 kl. 13:51:47Kom på några fler😊.

Carina Lidbom - Lucille (Nyfikna Nellie).
En Carinas få dubbroller, välkänd skådespelerska känd från bland annat Sune.

Grynet Molvig - Fru Bastian (Folk och rövare i kamomilla stad)
Det udda med detta är hon är en norsk skådespelerska som aldrig gjort någon norsk dubb men hon har dubbat i en enda svensk dubbning🤔.
Inte visste jag att Sunes Mamma hade dubbat, å andra sidan tror jag inte att jag någonsin hört talas om Nyfikna Nellie.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2025 kl. 13:54:21Inte visste jag att Sunes Mamma hade dubbat, å andra sidan tror jag inte att jag någonsin hört talas om Nyfikna Nellie.
Hon var med I Den vilda familjen Thornberry – filmen med.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Vill minnas Carina Lidbom var även med i Farfar i fickan.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2025 kl. 20:01:14Så hon har inte dubbat på 12 år nu, antar att hon bara spelat biroller
Det KAN förstås finnas någon mer som vi inte vet om, omöjligt är det inte.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2025 kl. 20:01:14Så hon har inte dubbat på 12 år nu, antar att hon bara spelat biroller
?
Hon är en välkänd skådespelerska som haft huvudroller i bland annat Sune och Rederiet

DingoPictures2005

Fredrik Ohlsson (mest känd som Tommy och Annica's pappa i Pippi Långstrump filmerna) har dubbat 2 ryska filmer som blivit visade på Svt🙂.
Detta är ganska udda enligt mig.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 januari 2025 kl. 16:43:17Fredrik Ohlsson (mest känd som Tommy och Annica's pappa i Pippi Långstrump filmerna) har dubbat 2 ryska filmer som blivit visade på Svt🙂.
Vad är det för ryska filmer, låter helt klart udda. Har dom nyligen visats på SVT?

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 januari 2025 kl. 16:43:17Fredrik Ohlsson (mest känd som Tommy och Annica's pappa i Pippi Långstrump filmerna) har dubbat 2 ryska filmer som blivit visade på Svt🙂.
Han var även en av Dupontarna i första Tintin TV-serien.