Jag avstår från att rösta, men jag vill säga att jag redan hört hela originaldubbningarna av Bambi och Alice i Underlandet, samt hela 1972-års (betydligt bättre) dubbning av Dumbo (men den sistnämnda kan väl ändå knappast ses som originaldubbning?)
Jag har även hört stora delar av originaldubbningarna av Lady och Lufsen och Oliver och Gänget, tack vare Oskar Isaksson som laddade upp dem på YouTube!
Jag har även hört urdrag ur originaldubbningarna av Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Peter Pan, Pongo och De 101 Dalmatinerna och Taran och Den Magiska Kitteln!
Jag har däremot inte hört originaldubbningen av Törnrosa! (har dock läst rollistan och sett att Jan Malmsjö, Sif Ruud, Yvonne Lombaard och Ingvar Kjellson står i listan)
Jag har inte hört följande, men är nyfiken på hur de låter;
- Liz-Beth Olsson som Törnrosa
- Jan Malmsjö som Prins Filip (han har bland annat gjort Lumiere i Skönheten och Odjuret och Timothy Mus i 1972-års dubbning av Dumbo)
- Sif Ruud som Flora (det är hon som gör Goda Fen i Askungen, hon var även Too-Ticki i Mumindalen från 1973, samt Linus-Ida i Madicken)
- Yvonne Lombaard som Magdalena (hon har dubbat Eema i Dinosaurier och även varit med i Fablernas Värld, samt även varit Borgmästarinnan i Madicken)
- Ingvar Kjellson som Kung Stefan (han är Prins John i Robin Hood och Edgar i AristoCats)
- Benkt-Åke Benktsson som Stromboli
- Tord Stål som George Darling
- Gunn Wållgren som Mary Darling (det är hon som spelar Sofia i Bröderna Lejonhjärta)
- Martin Ljung som Indianhövdingen (det är han som spelar Jocke med kniven i Pippi Långstrump på De Sju Haven, samt Mumien i Skrotnisse)
- Lissi Alandh som Sjöjungfru
- Hans Lindgren som Cubby
- Hans Lindgren som Pongo (har endast hört en ynka replik, men jag skulle ändå vilja höra mer)
- Stig Grybe som Sergeant Rapp
- Sven Holmberg som Kapten
- Olof Thunberg som Översten
- Gösta Prüzelius som Trofast (eller Blodis som han hette i originaldubbningen)
(och eventuellt fler därtill som jag kan ha glömt…)