Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney Prinsessor (Röster och annat)

Startat av Elias Prenbo, 10 december 2015 kl. 20:42:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Malmberg är ju 52 år, så jag tror det är alldeles för tidigt för varesig henne eller Lizette Pålsson (som är bara ett år yngre än Malmberg) att låta gammal, vi får hoppas att de fortsätter som Disneyprinsessorna i många åt till...

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 januari 2019 kl. 17:25:41
Jag skulle egentligen bara skrivit den första meningen i mitt svar. Jag kom på att hon faktiskt låter som hon gjorde när hon var yngre så du har rätt :). Vi får se vem som är Ariel när credit-listan dyker upp ;)

Såvida inte alla prinsessornas röster irriterande nog står under övriga röster, vilket till exempel är fallet med Batman-skurkarna i "Scooby-Doo & Batman: Den tappre och modige" där ett antal Batman-skurkar fattas från creditslistan. :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 januari 2019 kl. 17:48:28
Såvida inte alla prinsessornas röster irriterande nog står under övriga röster, vilket till exempel är fallet med Batman-skurkarna i "Scooby-Doo & Batman: Den tappre och modige" där ett antal Batman-skurkar fattas från creditslistan. :(

Hoppas verkligen inte det...

E

Har lyssnat på Ariels röst i klippet igen och det låter faktiskt som Myrra och inte som nån annan så jag tror fortfarande att det är hon ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 januari 2019 kl. 13:39:11
Har lyssnat på Ariels röst i klippet igen och det låter faktiskt som Myrra och inte som nån annan så jag tror fortfarande att det är hon ;)

Tyvärr får jag fortfarande lov att säga att jag inte alls håller med dig, jag har lyssnat om på klippet många gånger och det är inte Myrra Malmberg som gör Ariels röst i klippet för hon låter inte alls sådär, hennes röst känner man i 99% av fallen genast lätt igen när man hör den!  ;) (undantaget är Busan i Långbens Galna Gäng, som jag inte tydligt kopplar ihop med Malmbergs röst, där måste man anstränga sig för att kunna höra att det är hon) Jag kan inte alls höra någon nämnvärd likhet med Ariels röst i klippet och hennes röst i tidigare produktioner där Malmberg gjort rollen eller med någon av hennes tidigare insatser som Lena, Jasmine, Megara, Kayley, Miss Birdwell, Anita (i spelfilmen), m.m. så jag står fortfarande fast vid att det är någon annan!  ;) (Malmbergs röst är nästintill omöjlig att ta miste på)

Jag skulle gissa att det är antingen Maria Rydberg (aka Kiara i Lejonkungen 2 Simbas Skatt) eller Gunilla Backman (aka titelrollen i Tummelisa)... (tycker rösten låter något i stil med någon utav dessa)

Förresten, vet du kanske vem som gör Ariels röst i PC-spelet "Disney Princess Enchanted Journey"? (Ariels röst i klippet tycker jag nämligen har likheter med rösten i detta spel)

Jag är fortfarande orolig över Snövit, har Lizette Pålsson valt att sluta med rollen frivilligt eller är hon inte länge godkänd av Disney för rollen? (isåfall är det sistnämnda minst sagt märkligt, för jag tycker absolut att Lizette Pålsson är mer lik originalrösten än vad Mikaela Tidermark är, Pålsson gör ju dessutom fortfarande Askungen i denna film)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 januari 2019 kl. 17:33:56
Tyvärr får jag fortfarande lov att säga att jag inte alls håller med dig, jag har lyssnat om på klippet många gånger och det är inte Myrra Malmberg som gör Ariels röst i klippet för hon låter inte alls sådär, hennes röst känner man i 99% av fallen genast lätt igen när man hör den!  ;) (undantaget är Busan i Långbens Galna Gäng, som jag inte tydligt kopplar ihop med Malmbergs röst, där måste man anstränga sig för att kunna höra att det är hon) Jag kan inte alls höra någon nämnvärd likhet med Ariels röst i klippet och hennes röst i tidigare produktioner där Malmberg gjort rollen eller med någon av hennes tidigare insatser som Lena, Jasmine, Megara, Kayley, Miss Birdwell, Anita (i spelfilmen), m.m. så jag står fortfarande fast vid att det är någon annan!  ;) (Malmbergs röst är nästintill omöjlig att ta miste på)

Jag skulle gissa att det är antingen Maria Rydberg (aka Kiara i Lejonkungen 2 Simbas Skatt) eller Gunilla Backman (aka titelrollen i Tummelisa)... (tycker rösten låter något i stil med någon utav dessa)

Förresten, vet du kanske vem som gör Ariels röst i PC-spelet "Disney Princess Enchanted Journey"? (Ariels röst i klippet tycker jag nämligen har likheter med rösten i detta spel)

Jag är fortfarande orolig över Snövit, har Lizette Pålsson valt att sluta med rollen frivilligt eller är hon inte länge godkänd av Disney för rollen? (isåfall är det sistnämnda minst sagt märkligt, för jag tycker absolut att Lizette Pålsson är mer lik originalrösten än vad Mikaela Tidermark är, Pålsson gör ju dessutom fortfarande Askungen i denna film)
Jag har aldrig spelat det spelet men jag har sett videon och jag vet tyvärr inte vem det är.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 januari 2019 kl. 18:28:50
Jag har aldrig spelat det spelet men jag har sett videon och jag vet tyvärr inte vem det är.

Jag har heller aldrig spelat spelet, men jag har ett exemplar hemma som jag en gång köpt begagnad och hittade klippet förra året...

Vet du kanske vem som gör Lumiere?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 januari 2019 kl. 18:34:10
Jag har heller aldrig spelat spelet, men jag har ett exemplar hemma som jag en gång köpt begagnad och hittade klippet förra året...

Vet du kanske vem som gör Lumiere?
Det vet jag inte heller. Men Butters röst är Ole Ornered

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 januari 2019 kl. 18:38:36
Det vet jag inte heller. Men Butters röst är Ole Ornered

Jo, att Butters röst är Ole Ornered vet jag redan, dessutom så görs också Sebastian av Anders Öjebo, Gudmodern av Irene Lindh, Jack av Staffan Hallerstam, Gus av Jakob Stadell, Kloker av Jonas Bergström och Glader av Joakim Jennefors!  ;)

Disneyfantasten

Idag fick jag veta att TonyTonka pratat med Myrra Malmberg som enligt egen utsago spelar både Ariel och Jasmine i Röjar-Ralf Kraschar Internet...

Men hur kunde isåfall Lizette Pålsson vara Askungen i denna film, men inte Snövit... (trots att hon gjort båda rollerna i så många år sedan Hos Musse 2001 och gjorde båda i Sofia Den Första 2012-2014)

Jag hoppas att Pålsson svarar snart...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2019 kl. 19:16:15
Idag fick jag veta att TonyTonka pratat med Myrra Malmberg som enligt egen utsago spelar både Ariel och Jasmine i Röjar-Ralf Kraschar Internet...

Men hur kunde isåfall Lizette Pålsson vara Askungen i denna film, men inte Snövit... (trots att hon gjort båda rollerna i så många år sedan Hos Musse 2001 och gjorde båda i Sofia Den Första 2012-2014)

Jag hoppas att Pålsson svarar snart...
Då var det som jag trodde :) Hon kanske inte ville vara Snövit den här gången

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 januari 2019 kl. 21:35:30

Eller så blev hon underkänd... (isåfall är det ett mysterium då hon är mer lik originalrösten än vad Mikaela är och bibehåller mer rätt röstkaraktär och låter ljusare och lenare)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 januari 2019 kl. 21:35:30

Det tvivlar jag starkt på! Pålsson har ju trots allt varit med i såpass många dubbningar genom åren, så det är högst osannolikt att hon skulle tacka nej...

Vi får vänta och se tills Pålsson svarar...

Disneyfantasten

Här är klipp där Mikaela Tidermark spelar Ariel, Belle, Tiana och Rapunzel;

www.youtube.com/watch?v=zVn3w2O7HZM

www.youtube.com/watch?v=wuM71uCUIW8

www.youtube.com/watch?v=HjNHAGPz9r8

www.youtube.com/watch?v=2ywUd6hHA9E

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 januari 2019 kl. 16:54:08
Här är klipp där Mikaela Tidermark spelar Ariel, Belle, Tiana och Rapunzel;

www.youtube.com/watch?v=zVn3w2O7HZM

www.youtube.com/watch?v=wuM71uCUIW8

www.youtube.com/watch?v=HjNHAGPz9r8

www.youtube.com/watch?v=2ywUd6hHA9E

Tyvärr så spelar Mikaela Tidermark inte någon här. Det är minst 2 olika tjejer som gör prinsessorna.

Hör direkt att det är iallafall Anna Isbäck som Ariel, kommer inte på de andra just nu.  :)