Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney Prinsessor (Röster och annat)

Startat av Elias Prenbo, 10 december 2015 kl. 20:42:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 22:02:31
Fick en ny idé i helgen; någon mer än jag som tror att Anki Albertsson hade kunnat fungera som Tiana? Iallafall om man tänker på hennes insats i Herkules; www.youtube.com/watch?v=Jpv0NpKe20g
Det var ingen dum idé

Disneyfantasten

clara liljeberg

i djurversioner så skulle törnrosa blir en sköldpadda och jasmin till en råtta.

Steffan Rudvall

Skulle Divina Sarkany passa som Jasmine? På engelska görs ju både Mullan och Jasmins sångröster av Lea Salonga

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 15 juni 2020 kl. 22:21:30
i djurversioner så skulle törnrosa blir en sköldpadda och jasmin till en råtta.

Jasmine blev ju redan en råtta i ett avsnitt! (skulle föredra om hon var panter eller tiger)

Vad göller Törnrosa så skulle jag nog föredra räv, kanin eller ekorre!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 22:24:39
Skulle Divina Sarkany passa som Jasmine? På engelska görs ju både mellan och Jasmins sångröster av Lea Salonga

Lite osäkert, jag ser henne som synonym till Mulan...

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2020 kl. 22:24:39
Skulle Divina Sarkany passa som Jasmine? På engelska görs ju både mellan och Jasmins sångröster av Lea Salonga
I Sverige brukar man ju få skicka röstprov för både tal och sång så både Myrra och Divina har ju castats för att deras sångröster låter lika Lea Salonga så varför inte

clara liljeberg

i ett annat avsnitt var rapunzel en fågel och i två filmer skulle tiana vara groda och meridas familj till björnar och om ariel skulle var delfin eller katt i djurversion och kanske mulan blev en svan.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 16 juni 2020 kl. 01:37:01
i ett annat avsnitt var rapunzel en fågel och i två filmer skulle tiana vara groda och meridas familj till björnar och om ariel skulle var delfin eller katt i djurversion och kanske mulan blev en svan.

Jag AVSKYR avsnittet där de förvandlade Rapunzel till fågel, hemska människor som förvandlar oskyldiga människor till fåglar, att en av dem är en prinsessa på resa dessutom (och ska ta över tronen så småningom), de kunde helt ha hoppat över detta onödiga avsnitt tycker jag...

Jag tror att Rapunzel hade passat bättre som vara tiger, ekorre eller kanin... (eller flamingo om hon nu skulle vara fågel eller kameleont, med tanke på hennes vän Pascal)

Jag tror att Tiana hade passat bättre som fladdermus, ekorre eller puma... (eller kanske som alligator eller skedstork om hon nu skulle vara reptil eller fågel)

Vad gäller Ariel, så tror jag att delfin bara hade fungerat i vattnet, katt hade kunnat fungera på land, om man ska vara av båda delarna hade hon säkert passat bäst som sjölejon... (om hon nu skulle vara fågel så kanske anka, flamingo eller pelikan)

Vad gäller Mulan, så tror jag att det hade passat bäst med snöleopard, siameskatt eller röd panda... (kanske drake eller falk om hon nu skulle vara reptil eller fågel)

Men prinsessornas förvandlingar skulle isåfall bara få vara för stunden!  ;) (annars vill jag att de ska få vara människor hela tiden)

clara liljeberg

kanske om de var djur som var antropomorfa i djurvärlden.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 16 juni 2020 kl. 18:07:26
kanske om de var djur som var antropomorfa i djurvärlden.

Du tänker som i Zootropolis?

Tja, kanske... (där är ju alla däggdjur)

clara liljeberg

och även i sing med även fåglar och fisk.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 16 juni 2020 kl. 18:34:16
och även i sing med även fåglar och fisk.

Inga fiskar tack! Och inga spindlar, skorpioner, insekter, maskar, sniglar eller maneter heller! (just där går nämligen gränsen, maneter, sniglar och maskar är för omtåliga, insekter är för små och för lätta att döda, skorpioner är otäcka, spindlar är för nätspiunnande, tarantellor är helt otäcka och fiskar är mat)

Om man nu ska förvandlas till ett djur (och då ska det vara för stunden) så är däggdjur det bästa, kanske fåglar, reptiler och amfibier fungerar ibland (ibland kanske humrar och bläckfiskar, men dock helst inte i lika stor utsträckning som för däggdjur)

clara liljeberg

jag tycker insekter och fisk är toppen för du är väl inte rädd för de som kryper och krälar hela tiden och så tycker jag att fjärilar är söta och att det kanske finns en fiskprinsessa och myrprinsessa och biprinsessa och dessutom är de inte otäcka när man lärt känna de bättre om du inte har kollat på insektsvärlden där befolkningen är insekter och havet där det fanns fiskfolket.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 16 juni 2020 kl. 18:59:36
jag tycker insekter och fisk är toppen för du är väl inte rädd för de som kryper och krälar hela tiden och så tycker jag att fjärilar är söta och att det kanske finns en fiskprinsessa och myrprinsessa och biprinsessa och dessutom är de inte otäcka när man lärt känna de bättre om du inte har kollat på insektsvärlden där befolkningen är insekter och havet där det fanns fiskfolket.

Kanske det hade räckt med att ha fjärilsvingar på ryggen... (jag tycker också om fjärilar, men icke desto mindre är de liksom alla andra insekter ömtåliga och kan alltför lätt bli uppätna, maskar, sniglar och fiskar likaså), om det ska insekt ska det isåfall vara lika stora som människor och även i exakt samma form... (fiskar kan bli svårare eftersom de inte kan gå på land)

De enda av de du nämner som jag känner till är myr-prinsessa, nämligen Atta och Dot i Ett Småkryps Liv, men jag känner inte till något om att det skulle finnas biprinsessa eller fiskprinsessa i någon film... (inte ännu iallafall)