Välkommen vill jag också önska - det är alltid roligt med fler användare på forumet.
Jag har aldrig sett serien, så tyvärr vet jag inget om rösterna. Vet du vilket dubbningsbolag som dubbat den?
Serien har mycket riktigt inte släppts på DVD i Skandinavien - jag har heller inte hört något om några planer på att göra det. Mig veterligen finns det ingen distributör som har DVD-rättigheterna till serier/filmer från det här filmbolaget i Skandinavien, så ska den släppas så måste i så fall någon licensiera serien separat. Det minskar ju tyvärr chansen för att så kommer att ske - men det finns ju i alla fall ett fåtal distributörer i Sverige som brukar licensiera såna här "ovanliga" serier (exempelvis Pan-Vision), så omöjligt är det inte.
Skulle vara kul om det fanns en ljudbank med kända röster där man kunde söka på namn eller filmer och få lite info om skådespelarna. Kanske finns?
Någon sådan ljudbank finns tyvärr inte, vad jag vet. Det närmaste man kan komma är nog Skådespelarindexet här på sajten, men där finns inga ljudklipp och än så länge ärligt talat alldeles för få skådisar för att vara riktigt användbart. Listorna för de skådisar som finns är heller långt ifrån kompletta, men problemet är att de mer aktiva skådespelarna medverkar i så många dubbningar att de själva oftast inte kommer ihåg allt - då är det svårt för någon annan att kunna göra det...