Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Don Bluths filmer

Startat av gstone, 15 januari 2016 kl. 15:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2021 kl. 13:33:53
Jag gillar all Don Bluth filmer  ;D utom Titan A.E.

Precis så känner jag också!

moviefan

Tror ni Dragons Liar filmen blir av ? 

moviefan

Några filmer finns på youtube, Tummelisa i fin HD. Jag tog ner dem från youtube, saknar dock The Secret Of Nimh (med omdubben) Samt  Rock a doodle. 

gstone

Citat från: moviefan skrivet 19 juli 2021 kl. 19:04:03
Tror ni Dragons Liar filmen blir av ?

Ja. Men i live action med Ryan Reynolds ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 17 augusti 2021 kl. 16:03:39
Några filmer finns på youtube, Tummelisa i fin HD. Jag tog ner dem från youtube, saknar dock The Secret Of Nimh (med omdubben) Samt  Rock a doodle.

Ursäkta att jag frågar men vad menas med att du tog ner dem från YouTube?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 augusti 2021 kl. 18:57:42
Ursäkta att jag frågar men vad menas med att du tog ner dem från YouTube?  ???
Med det menas antagligen nedladdning av Youtube videorna antagligen via nån slags tredje part tjänst.

Daniel Hofverberg

Att ladda hem från YouTube är ju som regel inte svårt. Enklast och smidigast med youtube-dl via Kommandotolken. :)

moviefan

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2021 kl. 18:06:08
Ja. Men i live action med Ryan Reynolds ;)

Verkligen, trodde Don jobba för att göra animerad film.  ??? 

Simon Axelsson

Citat från: moviefan skrivet 18 augusti 2021 kl. 19:25:30
Verkligen, trodde Don jobba för att göra animerad film.  ???

Jo, jag googlade lite. Den filmen är animerad och Ryan Reynolds är inte inblandad, det är däremot Gary Oldman.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

moviefan

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 augusti 2021 kl. 19:27:53
Jo, jag googlade lite. Den filmen är animerad och Ryan Reynolds är inte inblandad, det är däremot Gary Oldman.

Don vill göra animerad film på tv spelet Dragons Liar, har läst att han inte har något bolag som kan finansiera hans projekt. Vore kul om Bluths filmer blev
populära igen, även dagens barn skulle säkert gilla Tummelisa, Trollet i Parken mfl. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 18 augusti 2021 kl. 19:30:39
Don vill göra animerad film på tv spelet Dragons Liar, har läst att han inte har något bolag som kan finansiera hans projekt. Vore kul om Bluths filmer blev
populära igen, även dagens barn skulle säkert gilla Tummelisa, Trollet i Parken mfl.

Det tror jag med, det är flera filmer som skulle passa även för dagens familjer, bl.a. Änglahund, Trollet i Parken, Tummelisa, Pingvinen och Lyckostenen, Den Lilla Pandan, Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Ferngully, m.fl. (ja, jag vet att Den Lilla Pandan och Camelot är Warner-produktioner och att Ferngully är Fox-producerad, men ni fattar poängen iallafall)

Simon Axelsson

Citat från: moviefan skrivet 18 augusti 2021 kl. 19:30:39

I samma veva som jag letade upp info om filmen hittade jag lite om att den har blivit finansierad via en kickstarter-kampanj.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

moviefan

Har någon av er omdubben av The Secret Of Nimh  ?  (Den fanns på youtube förut) 

moviefan

Varför inte slå ihop denna tråd med tråden Hyllning till DB ?

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 18 augusti 2021 kl. 20:34:45
Har någon av er omdubben av The Secret Of Nimh  ?  (Den fanns på youtube förut)
Jag har båda dubbningarna av Brisby och NIMHs hemlighet, och omdubben spelade jag själv in från TV3 på VHS under 1990-talet. :)

Jag vet att inte alla tycker lika, men jag har alltid ansett att omdubben var vida överlägsen originaldubben av den serien. Bara tråkigt att den bara sändes ett par gånger på TV3, och sen aldrig användes mer...