Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Big Hero 6 (TV-serien)

Startat av Elias Prenbo, 5 mars 2016 kl. 21:47:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Alexander skrivet 22 september 2018 kl. 08:32:33
I de nyaste avsnitten har Baymax fått en ny röst och Morgan Alling syns inte längre i creditslistan.

Rösten borde vara någon av dessa från creditslistan:
Pierre Tafvelin
Joakim Tidermark

https://m.youtube.com/watch?v=oYj6PkjU7i4

https://m.youtube.com/watch?v=dRkj83n07QI&t=49s

Jag har nu fått det bekräftat från Pierre Tavfelin om att det är han som är Baymaxs nya röst i Tv-serien efter Morgan Alling.  :)

E

Hittade ett klipp från ett avsnitt där Professor Callaghan medverkar (dyker upp vid 0:29)

https://www.youtube.com/watch?v=vZkMJ90qGfc

Han har samma röst på engelska (James Cromwell) men är det Tomas Bolme som dubbar honom på svenska precis som i filmen

TonyTonka

Daniel Hofverberg: Tror du att du kan fixa credits till denna serien? :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 22 augusti 2019 kl. 13:32:47
Daniel Hofverberg: Tror du att du kan fixa credits till denna serien? :)
Det borde jag kunna. Jag ska fråga Disney vid tillfälle. :)

gstone

Undrar vilka som dubbar alla skurkar ? värkar var runt ett dussin av dom i serien !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2019 kl. 15:49:51
Det borde jag kunna. Jag ska fråga Disney vid tillfälle. :)

Väntar fortfarande!🙂🤨😕

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 januari 2020 kl. 21:42:51
Väntar fortfarande!🙂🤨😕
Tyvärr har jag fortfarande inte fått något svar från den TV-serieansvarige på Disney Character Voices International, på mitt flera månader gamla mail. :(

Däremot har de berättat att de i dagsläget har begränsade möjligheter att ordna fram och skicka creditlistor, då de just nu är fullt upptagna med att leverera skandinaviskdubbat material till Disney+ som tar upp nästan all deras tid, så möjligen är det därför hen inte svarat. Så sent som förra veckan hade de tydligen deadline på att skicka in en massa skandinaviskdubbat till Disney för Disney+...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2020 kl. 02:31:42
Tyvärr har jag fortfarande inte fått något svar från den TV-serieansvarige på Disney Character Voices International, på mitt flera månader gamla mail. :(

Däremot har de berättat att de i dagsläget har begränsade möjligheter att ordna fram och skicka creditlistor, då de just nu är fullt upptagna med att leverera skandinaviskdubbat material till Disney+ som tar upp nästan all deras tid, så möjligen är det därför hen inte svarat. Så sent som förra veckan hade de tydligen deadline på att skicka in en massa skandinaviskdubbat till Disney för Disney+...

Okej. Det är ju ändå så umdrbart Disney Plus inte bara kommer till Sverige mem också kommer ha en del dubbat  material  ;D ;D ;D ;D ! Att jag inte bry mig ett dog om Big Hero 6 credits får vänta eller aldrig kommer ens !

Jämfört med det är detta helt oviktigt.

Men personligen vem tror du gör rösten till Freds pappa i serien ?

Och Daniel kan nog som sett ett avsnitt med freds pappa i kan någon berätta om rösten var med i credits eller om dom kände igen rösten ?

gstone

Jag skulle jätte gärna vilka ha credit till denna serie !!!! :D :D :D

gstone

Jag tycker personligen att denna serier har lika höga kvalitet som serierna som Disneydags visade på 90-taler  :D :D :D :D

Samma sak gill även nya DuckTales Stare mot Mörkets krafter  :D :D :D

gstone

Här är en lista av huvudrösterna tack från ett tidigt avsnitt i säsong ett !

Alexander

Jättebra. Kom bara ihåg sen att Baymax har haft två röster i serien. Morgan Alling var liksom Molly Sandén som Rapunzel bara med i de första avsnitten.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 11 maj 2020 kl. 23:07:41
Jättebra. Kom bara ihåg sen att Baymax har haft två röster i serien. Morgan Alling var liksom Molly Sandén som Rapunzel bara med i de första avsnitten.

Det var väl i samma situation isåfall, att båda fick förhinder, dock är det ingen introsång i Big Hero 6 så där blir det inte lika bristande kommunikation som med Trassel (där Molly sjunger introt i alla avsnitt inklusive de med Dominique Pålsson Wiklund)

clara liljeberg

i djurversionen var baymax en gris.

Simon Axelsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 12 maj 2020 kl. 09:35:28
i djurversionen var baymax en gris.

Du menar på omslaget av Pig Hero 6 i Zootropolis?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats