Jag kommer väl ihåg Calimero, och det var en ganska trevlig serie. Minns jag inte fel sändes den på FilmNet mot slutet av kanalens existens; d.v.s. runt 1996 - 1997. Jag har inget minne av att serien gått på någon annan kanal, men flera av FilmNets serier gick ju senare på Kanal 5 så det är väl inte omöjligt att det även gäller den här fast jag inte hittar några belägg för det.
I likhet med nästan samtliga program på FilmNet angavs tyvärr inga dubbcredits, och jag har heller inga minnen om huruvida jag kände igen någon av rösterna.
Men FilmNet anlitade enligt deras egen utsago Eurotroll, Videobolaget, Pangljud och Adaptor D&D i Köpenhamn för sina dubbningar; även fast jag hittills inte har stött på någon dubb som jag med säkerhet har kunnat hänföra till just Pangljud. Logiskt sett bör Eurotroll ha gjort merparten av deras dubbningar, då ju Lasse Svensson grundade Eurotroll till största delen tack vare FilmNet och de höll till i FilmNets lokaler under de första åren. Bland mindre kända och viktiga serier (Twinkle, Huckleberry Finn, Widget, m.fl.) verkar också Adaptor D&D ha varit ganska vanligt förekommande, som alternerade mellan Håkan Mohede och Anja Schmidt som regissör.
Så beroende på rösterna är nog antingen Eurotroll eller Adaptor den troligaste kandidaten för dubbningen av Calimero.