Hittade ingen bättre tråd att fråga detta i…
Jag har så dålig koll på vem som är vem av Häxorna (men vet att de heter Orwen, Orddu & Orgoch), kan någon hjälpa mig att bli bättre på det?
Jag det iallafall att de spelas av Fillie Lyckow, Meta Velander & Margreth Weivers i originaldubbningen, samt av Lena Ericsson, Gizela Rasch & Cecilia Hjalmarsson i omdubbningen!

Samma sak med Muserna* och Ödesgudinnorna** i Herkules, som i creditlistan anges vid namn som jag inte kan utantill, kan någon hjälpa mig med detta också…
*Dock vet jag att Muserna spelas av Gladys Del Pilar Bergh, Sharon Dyall, Anki Albertsson, Sussie Eriksson och Vivian Cardinal… (enligt creditlistan heter de Thalia, Terpsichore, Kalliope, Klio och Melpomene)
**Dock vet jag att alla tre spelas av Monica Forsberg… (enligt creditlistan heter de Atropos, Klotho och Lachesis, har dock för mig att en av dessa spelas av Marie Kühler-Flack i filmen, medan i Hos Musse spelas alla tre av Forsberg)
Dock har jag desto bättre koll på Dvärgarna i Snövit, Kråkorna i Dumbo, Piraterna i Peter Pan, Feerna i Törnrosa, Gamarna i Djungelboken, Scat Cats Gäng i AristoCats och Ariels Systrar i Den Lilla Sjöjungfrun…