Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2020 kl. 11:07:40
Katarina Josephsson,
Jag har stor respekt för Katarina Josephsson för hon är med i dubbningen av en av världens bästa filmer.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2022 kl. 19:38:59
Jag har stor respekt för Katarina Josephsson för hon är med i dubbningen av en av världens bästa filmer.

Vilken film är det du syftar på?

gstone

Vem spelar Makini i Lejonvakten ?

Hon är min favorit av huvudkaraktärerna  :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 maj 2023 kl. 16:31:16Vem spelar Makini i Lejonvakten ?

Hon är min favorit av huvudkaraktärerna  :D

Jasmine Heikura.

gstone

gstone

Jag skulle vilja veta vilka som spelar Hjöter Dam och Hjäter Kung ( på svenska) i Alice i Underlandsbageriet.

gstone

Vilka spelar Clowens glädje och Coola tjejens känslor i Insidan ut ?

gstone

Vilka spelar Felix och Sunset i Proud Family ?

Jag hatar inte serien längre förresten  😀

Disneyfantasten

Cecil Hungerford i Christoffer Robin & Nalle Puh spelas av Johan Wahlström, hans röst går inte att ta miste på.

Hunden Shamus i Mary Poppins Kommer Tillbaka tror jag spelas av Christopher Wollter.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 november 2023 kl. 18:52:00Hunden Shamus i Mary Poppins Kommer Tillbaka tror jag spelas av Christopher Wollter.
Jag fick höra vem som spelade Hästen från Regisören.

Det borde jag väl få berätta för er  ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 22:33:29Jag fick höra vem som spelade Hästen från Regisören.

Jag vet redan vem som spelat hästen, det är Benke Skogholt, hans röst går inte att ta miste på.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 november 2023 kl. 22:44:49Jag vet redan vem som spelat hästen, det är Benke Skogholt, hans röst går inte att ta miste på.
Det var ju inte det Joakim sa till mig ;D ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 november 2023 kl. 22:44:49Jag vet redan vem som spelat hästen, det är Benke Skogholt, hans röst går inte att ta miste på.
Där har du faktiskt fel ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 23:16:12Det var ju inte det Joakim sa till mig ;D ;)

Det var konstigt för Benke står med i övriga röster och hästen låter som honom.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 22:33:29Jag fick höra vem som spelade Hästen från Regisören.

En bra grundregel bör vara att såvida inte regissören har uttryckligen sagt till dig att uppgifterna inte ska vidarespridas så är det fritt fram för dig att berätta vad han har sagt. :)
(Hade filmen inte redan haft premiär hade jag nog rekommenderat att vara lite mer försiktig än så, men det var ju länge sedan filmen hade premiär och således inget som påverkar i dagens läge)