Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2020 kl. 03:33:56
Johannes Brost
Orginalldubbningen av Musse Piggs Julsaga

Peter Wanngren
Musiksagor från 1988

John Harryson
1987-2002

Guy De La Berg
Musses Jul i Ankeborg

Göran Engman
2017-

Jonas Bergström i Musse Pigg (2013)

Disneyfantasten

Ikväll tänkte jag se Toy Story 2 för att utröna de övriga rösterna...

Tyvärr har jag dock inga erfarenheter av rösterna till Sebastian Paulsson, (men enligt min uppsökning medverkade hanäven  i bl.a. E.T., Järnjätten, m.fl.), Niki Lazarevic (men enligt min uppsökning medverkar han även i Stuart Little, Järnjätten och Josef Drömmarnas Konung), Ivan Andersson eller Astrid Andersson (de sistnämnda har heller aldrig dubbat något annat än Toy Story 2)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2020 kl. 19:21:20

Tyvärr har jag dock inga erfarenheter av rösterna till Sebastian Paulsson, (men enligt min uppsökning medverkade hanäven  i bl.a. E.T., Järnjätten, m.fl.), Niki Lazarevic (men enligt min uppsökning medverkar han även i Stuart Little, Järnjätten och Josef Drömmarnas Konung), Ivan Andersson eller Astrid Andersson (de sistnämnda har heller aldrig dubbat något annat än Toy Story 2)

Här är vad jag kommit fram till;

>Flicka = Astrid Andersson*

>Flickans Mamma = Jennie Jahns

>Flicka = Astrid Andersson*

>Amy = Astrid Andersson*

>Amys Mamma = Jennie Jahns

Utöver detta visste jag även följande sedan tidigare;

>Boxare = Mikael Roupé

>Sjungande Barbiedockor = Anna Book & Jennie Jahns

>Wheezys sångröst = Peter Getz

>Kör: Kristian Ståhlgren & Mikael Roupé

*Jag tror det iallafall, då hon enligt min uppsökning är 30 år gammal och bor i Malmö, då dubbningen utfördes i Köpenhamn och Malmö därmed bör ha varit närmast den staden, plus att det då också rör sig om ett barn, vilket hon var vid den tidpunkt då dubbningen spelades in...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2020 kl. 20:33:10
Som tidigare nämnts lämnar ju SDI Media inte ut uppgifter till någon annan än sina kunder, så det är inte att alternativ.

Men jag ska fråga Disney Character Voices om en Inventory Sheet till både säsong 1 och 2 av DuckTales, och där bör ju alla röster stå med. :)

TUSEN TACK ! :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2020 kl. 19:21:20

I fall du undrar vet jag många av rösterna i filmen  Valpgänget och spökhunden  :D :D

Bara att fråga ! ;D ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 april 2020 kl. 22:20:45
I fall du undrar vet jag många av rösterna i filmen  Valpgänget och spökhunden  :D :D

Bara att fråga ! ;D ;D

Ingår även vilka som varit inblandade bakom dubbningen?

Har du DVD-filmen hemma? (rollistan borde visas där efter filmen)

TonyTonka

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 april 2020 kl. 03:06:20
Vilka har spelat Joakim von Anka i Sverige?

I tråden "Sammanställning av olika karaktärers svenska röster" finns det svar på sådana frågor.  :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Vilka spelar Sofie Lindberg, Ulf Peder Johansson, Anders Öjebo, Roger Storm, Lisa Andersson, Kristin Westman, Åsa Jonsson, Magdalena Eriksson, Katarina Josephsson, Stefan Berglund, Christian Jernbro, Andreas Eriksson, Johan Wilhelmsson och Ola Norman i Pocahontas 2 Resan Till En Annan Värld?

gstone

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2020 kl. 11:07:40
Vilka spelar Sofie Lindberg, Ulf Peder Johansson, Anders Öjebo, Roger Storm, Lisa Andersson, Kristin Westman, Åsa Jonsson, Magdalena Eriksson, Katarina Josephsson, Stefan Berglund, Christian Jernbro, Andreas Eriksson, Johan Wilhelmsson och Ola Norman i Pocahontas 2 Resan Till En Annan Värld?

Anders Öjebo spelar
Nakomas pojkvän

Nybyggare som bär på en säck med kakor och som säger "smutsiga barbarer"

Några av kung James vakter

Invånare i London bl.a han som släcker gatulyktorna och sjunger "se gryningen när lyktan släcks, nu kan vi se hur London väckts"

Och sångreplikerna "Och väktarna går snart till sängs", grisförsäljare "det är väl ingen lyx men bra", en teaterdocka
"Fast inte du jag såg henne först"
Guvernör Radcliffes smala jycklare medhjälpare "inget är som det ser ut, det ska ni få se till slut" 

Stefan Berglund spelar bl.a
London invånare, under sången "Vilken dag i London" med repliken "se där, jag svär hon flög dit där hon är".

Disneyfantasten

Vilka spelar de övriga rösterna i Ringaren i Notre Dame 2?

Det verkar inte stå något med "m.fl." eller "övriga röster" i creditlistan, men trots detta minns jag hur tydligt som helst att fler karaktärer än så hade repliker! (däribland publiken som blivit av med bl.a. värdesaker, pengar, osv. som Sarouschs män stal från dem)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2020 kl. 23:50:33
Vilka spelar de övriga rösterna i Ringaren i Notre Dame 2?

Det verkar inte stå något med "m.fl." eller "övriga röster" i creditlistan, men trots detta minns jag hur tydligt som helst att fler karaktärer än så hade repliker! (däribland publiken som blivit av med bl.a. värdesaker, pengar, osv. som Sarouschs män stal från dem)

Jag har för mig att Gunnar Uddén spelar en gammal man som blev bestulen.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 29 april 2020 kl. 23:44:48
Anders Öjebo spelar
Nakomas pojkvän

Nybyggare som bär på en säck med kakor och som säger "smutsiga barbarer"

Några av kung James vakter

Invånare i London bl.a han som släcker gatulyktorna och sjunger "se gryningen när lyktan släcks, nu kan vi se hur London väckts"

Och sångreplikerna "Och väktarna går snart till sängs", grisförsäljare "det är väl ingen lyx men bra", en teaterdocka
"Fast inte du jag såg henne först"
Guvernör Radcliffes smala jycklare medhjälpare "inget är som det ser ut, det ska ni få se till slut" 

Stefan Berglund spelar bl.a
London invånare, under sången "Vilken dag i London" med repliken "se där, jag svär hon flög dit där hon är".

De andra då?

gstone

Snälla kan någon berätta vem som är röst åt Dr. Calicos katt i Bolt ?

Han har bra några få repliker, men han talar.

Disneyfantasten