Har ni bytt namn någon gång, eller har ni samma, som när ni blev medlem ? Tas namnet bort om det inte är lämpligt , eller får man ha vilket som helst ?
Tja, jag har inga nedskrivna regler som är satta i sten, men givetvis kommer jag ändra eller neka om någon skulle byta till något alltför opassande namn. Det gäller väl framförallt om namnet kan anses som kränkande, diskriminerande eller namn som av annan anledning andra kan ta illa vid sig av. Självklart kan jag inte heller tillåta namn som vore olagligt.
Detsamma gäller också om någon väljer ett namn som antyder att man är någon man inte är - exempelvis vore det ju inte så lyckat om någon väljer att kalla sig "Gunnar Ernblad" eller "Andreas Nilsson", utan att faktiskt vara personen ifråga, då folk lätt kan bli lurade...
Om namnen byts blir det oerhört rörigt att följa gamla konversationer där man hänvisar till andra användare eller deras inlägg med ett namn som nu visar sig vara obefintligt.
Precis. Det har hänt vid några tillfällen, och det kan lätt bli väldigt förvirrande vid gamla trådar... Det går bra så länge man bara citerar gamla inlägg (då ändras namnen automatiskt), men om man däremot skriver någons namn i inlägg blir det snabbt förvirrande.
Men finns det goda skäl till att ändra det visade namnet är det förstås inga fel med det, och har man bra argument för det kan jag också ändra själva användarnamnet för någon (som man ju inte kan ändra själv).