Författare Ämne: Cadpig  (läst 6179 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 448
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Cadpig
« Svar #60 skrivet: 13 maj 2019 kl. 20:11:33 »
Jag är nästan helt säker på att det är samma person.

På tal om Cadpig, så har han också (eller åtminstone någon väldigt snarlik person som honom) skrivit ett par högst opassande inlägg i gästboken här på sajten på sistone - förmodligen väl medveten om att det inte går att bannlysa folk från en gästbok... :( Eftersom han tidigare skrivit snarlika inlägg här på forumet är jag i alla fall starkt misstänksam på att det är honom, även fast det nu inte var signerat med något av hans kända "alias".

Väldigt tråkig utveckling - vet inte om det beror på att Cadpig läst vad som framgått av honom här, eller om det bara är en tillfällighet att han först nu börjat utnyttja gästboken.

Vi får se hur det här utvecklas. Om det händer igen får jag se över vilka blockerings/filtreringsmöjligheter det finns i gästboken, eller om det är möjligt att utestänga hans IP-adress från hela sajten (via .htaccess).

Egentligen hade man behövt uppgradera gästboken till något modernare script; gärna baserat i PHP eftersom det är den enda delen av sajten som fortfarande är i CGI/Perl. Samtidigt vet jag inte riktigt hur stort behov det finns av en gästbok nuförtiden, då ju forumet åtminstone delvis kan ta dess plats...

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 446
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #61 skrivet: 14 maj 2019 kl. 00:12:30 »
Jag är nästan helt säker på att det är samma person.

På tal om Cadpig, så har han också (eller åtminstone någon väldigt snarlik person som honom) skrivit ett par högst opassande inlägg i gästboken här på sajten på sistone - förmodligen väl medveten om att det inte går att bannlysa folk från en gästbok... :( Eftersom han tidigare skrivit snarlika inlägg här på forumet är jag i alla fall starkt misstänksam på att det är honom, även fast det nu inte var signerat med något av hans kända "alias".

Väldigt tråkig utveckling - vet inte om det beror på att Cadpig läst vad som framgått av honom här, eller om det bara är en tillfällighet att han först nu börjat utnyttja gästboken.

Vi får se hur det här utvecklas. Om det händer igen får jag se över vilka blockerings/filtreringsmöjligheter det finns i gästboken, eller om det är möjligt att utestänga hans IP-adress från hela sajten (via .htaccess).

Egentligen hade man behövt uppgradera gästboken till något modernare script; gärna baserat i PHP eftersom det är den enda delen av sajten som fortfarande är i CGI/Perl. Samtidigt vet jag inte riktigt hur stort behov det finns av en gästbok nuförtiden, då ju forumet åtminstone delvis kan ta dess plats...

Har personen som skrivit i gästboken samma IP som Cadpig?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2019-05-27)

Nytt inlägg på bloggen! :)

Utloggad TrondM

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 415
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: 14 maj 2019 kl. 00:53:22 »

Trenger du egentlig gjesteboken nå? Det er jo et konsept som gikk av moten i 1999, så det er kanskje like greit å stenge den for nye meldinger?

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: 14 maj 2019 kl. 01:13:05 »
Har personen som skrivit i gästboken samma IP som Cadpig?
Inte exakt samma IP, men en IP-adress inom samma block (d.v.s. samma första två nummer) som tillhör samma Internet-leverantör. De flesta Internet-abonnemang har ju dynamisk tilldelning av IP-adresser, så att man alltså kan få olika IP-adresser då och då.

Men jag ser nu att personen i gästboken t.o.m. hade kallat sig för "Gipdac" (som jag precis insåg blir Cadpig baklänges), så utifrån det bör det ju inte råda någon som helst tvekan.

Trenger du egentlig gjesteboken nå? Det er jo et konsept som gikk av moten i 1999, så det er kanskje like greit å stenge den for nye meldinger?
Jag har tänkt samma tanke. En gång i tiden var ju gästböcker en viktig del av Internet, men det är ju ett koncept som i stort sett gått i graven nuförtiden...

Det kan visserligen vara praktiskt för personer som vill lämna kortare synpunkter/kommentarer, och som kanske inte orkar gå via forumet - men å andra sidan leder det hellre till viss "dubbelexponering", så att inlägg som uppmanar till diskussioner och hellre borde hamna på forumet ibland hamnar i gästboken, och att samma ämnen kan komma att diskuteras på två ställen samtidigt...

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 864
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: 17 maj 2019 kl. 02:17:46 »
Nu är det nog mest bara jag som spekulerar eller liksom funderar. Och jag tror inte alls det är så men tänker bara; tänk om det är en person som vill jävlas här och försöker låtsas vara Cadpig i gästboken och använder hans namn baklänges som en rebus bara för att få honom att se ännu dummare ut.
Nu tror jag ju naturligtvis inte att det är så men bara tänkte om.  :( ::)

Inloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 551
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: 4 juni 2019 kl. 17:24:13 »
Ja, Cadpig är bannlyst från det här forumet sedan några månader tillbaka - jag avvaktade in i det sista med att göra det, då jag verkligen inte tycker om att bannlysa folk plus att han åtminstone tidigare skrivit mycket vettigt också och verkar insatt i dubbningar, men när han ytterligare en gång kom med påhopp och personangrepp mot Ellen Bergström i en tråd (trots varningar) kunde jag inte låta det passera längre.

Före bannlysningen hade jag och moderatorn Erika efter samråd stängt av hans PM-funktion sedan ytterligare några månader bakåt i tiden, efter att vi fick in rapporter om att han hotat åtminstone en person och använt fullständigt oacceptabelt språkbruk som åtminstone i mina ögon balanserar på gränsen till straffbart för olaga hot.

Det har också kommit till min kännedom att han PMat åtminstone ett par personer här och bett dem att mot betalning registrera nya användarkonton åt honom på MagicMovies.se, för att komma runt deras IP-banning mot honom - något som givetvis är högst olämpligt och som jag varnat MagicMovies webbmaster om, men som samtidigt inte direkt är något jag kan agera mot då det ju inte direkt berör Dubbningshemsidan.

Jag har nu också bannlyst IP-adressen Cadpig använt när han nu postat som gäst under namnet FeminismIsCancer (som för övrigt givetvis är ett helt oacceptabelt användarnamn).

Förhoppningsvis räcker det här för att hålla honom borta, men annars kanske jag tvingas ta till mer drastiska åtgärder. I värsta fall kan det bli nödvändigt att stänga av möjligheten för gäster att skriva inlägg, så att alla måste registrera sig för användarkonton, men jag hoppas att det inte ska behövas då det ju även skulle drabba många oskyldiga.
Jag är bara nyfiken, vad var det för tråd som han skrev påhopp mot Ellen Bergström

Och i vilken tråd postade han under det där oacceptabla användarnamnet

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #66 skrivet: 5 juni 2019 kl. 08:07:05 »
Och jag undrar även lite här vilket var ämnet som var droppen som fick bägaren att rinna över som ni fick nog??  ???

Inlägget var väl då med Ellen Bergström va?^^

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: 5 juni 2019 kl. 08:41:51 »
Och jag undrar även lite här vilket var ämnet som var droppen som fick bägaren att rinna över som ni fick nog??  ???

Inlägget var väl då med Ellen Bergström va?^^
Det här var tråden som fick bägaren att rinna över (som redigerats för att ta bort det grova personangreppet):
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=2726.0

Jag är bara nyfiken, vad var det för tråd som han skrev påhopp mot Ellen Bergström

Och i vilken tråd postade han under det där oacceptabla användarnamnet
Det har han gjort i ett flertal olika trådar, men det är inget jag lagt på minnet. Men bland annat ovanstående, som sagt.

Avengersfan

• Gäst
« Svar #68 skrivet: 8 juli 2019 kl. 13:20:51 »
Varför kan inte Cadpig vara mångfaldig? Istället för att va en misogynist och en trångsynt rasist!

Han gjorde inlägg (under Guybrush/Threepwood) angående Captain Marvel och säger "Feminism SÄLJER INTE", men Captain Marvel drog ju in över en miljard (dollar som valuta) i biljettintäkter. Han hade också hoppas på att Avengers: Endgame skulle floppa (bara för att Brie Larson är också med i filmen? ???), men den har ju dragits in över 2 miljarder och blev ju nu den andra inkomstbringande filmen över hela världen (efter Avatar) genom tiderna.

http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=2189&title=captain-marvel-har-disney-ddat-mcu

Sen gjorde han också inlägg (också under samma namn) angående liveaction-versionen av den lilla sjöjungfrun (inlägget heter från början The Little Mermaid (Dindu Edition), men har nu ändrats till The Little Mermaid - Live Action). Vad spelar det för roll om Ariel kommer att ha annan hudfärg i filmen? Ariel är ju en mytologisk figur!

http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=2206&title=the-little-mermaid-live-action

Är dindu ett rasistiskt ord (det skulle förklara namnändringen på inlägget)? Det tror jag i alla fall.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #69 skrivet: 8 juli 2019 kl. 18:38:33 »
Alltså man blir ju förbannad på det här jävla kräket. Man tycker ju dem borde ha bannat han för längesen men ja dem har kanske inte har haft ork att göra det ännu men snart så. Får vi hoppas.  8)

Inloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #70 skrivet: 2 augusti 2019 kl. 12:42:34 »
Jag tycker inte att vi borde prata om killen i hans frånvaro särskilt inte ha en specifik-tråd just för honom här på Dubbningshemsidan  :-\ :( 
Gjort är gjort och även om han gjort påhopp i pm så borde man hålla hans identitet och sådant borta från ett forum med barnfilmer... 

Trevlig helg  ;) :D
Hans identitet har ju aldrig visats här, bara i Trolljägarna

Utloggad TrondM

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 415
    • Visa profil
« Svar #71 skrivet: 2 augusti 2019 kl. 13:13:34 »
Hvorfor er du så besatt av denne Cadpig? Han har ikke deltatt på dette forumet på veldig lenge, og ingen her har noen kontroll på ham, så det har ingen hensikt å klage her over hvordan han oppfører seg på resten av internett.
Jag har bara pratat om honom i 2-3 inlägg så det gör väl inget

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #72 skrivet: 2 augusti 2019 kl. 16:22:01 »
Hans identitet har ju aldrig visats här, bara i Trolljägarna
Han visades visserligen med bild i Trolljägarna, men hans namn framkom inte där heller. Här har som sagt inte mer än hans användarnamn nämnts, och ingen personligt identifierbar information.

För övrigt håller jag med Trond att det åtminstone just nu inte finns mycket mer att tillägga här - ingen här har någon kontroll över Cadpigs agerande, och även om han fortfarande skulle läsa på forumet som gäst (då han senast för några månader sedan postade inlägg som gäst med personangrepp) så är det tyvärr inte speciellt troligt att han skulle ändra sig av att läsa våra åsikter i ämnet...

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 868
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #73 skrivet: 2 augusti 2019 kl. 16:28:14 »
Han visades visserligen med bild i Trolljägarna, men hans namn framkom inte där heller. Här har som sagt inte mer än hans användarnamn nämnts, och ingen personligt identifierbar information.

För övrigt håller jag med Trond att det åtminstone just nu inte finns mycket mer att tillägga här - ingen här har någon kontroll över Cadpigs agerande, och även om han fortfarande skulle läsa på forumet som gäst (då han senast för några månader sedan postade inlägg som gäst med personangrepp) så är det tyvärr inte speciellt troligt att han skulle ändra sig av att läsa våra åsikter i ämnet...

Jag har ett minne av att när jag hösten 2016 såg Trolljägarna på TV4 Play så nämndes han vid namn som Niklas…

Inloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #74 skrivet: 13 augusti 2019 kl. 18:45:03 »
Förlåt om jag skriver här igen Daniel men nu har jag varit i kontakt med Adrina (MagicMovies forums administratör) på Messenger för killen skriver ju fortfarande dumma och barnsliga inlägg där

Så jag frågade henne om hon kunde göra nånting åt saken

Såhär skrev hon:

Jag gjorde något som jag inte velat göra innan: Jag bannade en IP-Range.
Må hända att kanske ett par oskyldiga också kommer att fastna i denna IP-ban, men jag hoppas att det inte är så många

Så länge han försöker logga in/registrera sig och hans IP faller inom den bannade rangen så bör han blockeras

Detta var inte allt hon sa men jag orkade inte ta med allt

Du blir väl inte arg nu för att postar här igen Daniel, jag tycker bara att det är väldigt viktigt att såna personer som Cadpig inte borde vara på forum överhuvudtaget, det var därför jag skrev till Adrina