Jag tror dock det är kört med TV4 då de äger Cmore och Cmore är gamla Canal +. Men är det därför den animerade Batman filmen som netflix har endast har swesub och inte dub? för den vet jag finns dubbad.
Jag ser inte att det nödvändigtvis skulle ställa till med något problem. Trots allt uppstår det ju bara en konkurrenssituation om antingen TV4 eller C More själv har planer på att sända någonting som Netflix vill licensiera, och har planer på att själv köpa in den. C Mores kanaler har ju nästan aldrig sänt animerade TV-serier, så den risken förefaller liten. C More Play är ju heller inte riktigt jämförbar med andra streamingtjänster, i och med att den främst är till som komplement till C Mores TV-kanaler och publicerar filmer och serier som sänds eller har sänts på deras kanaler.
Vilket
Batman-film syftar du på, och hur har den släppts i dubbad form?
Men visst är det onekligen problematiskt med konkurrenssituationen mellan streamingtjänster, och det faktum att de flesta produktionsbolag vill teckna exklusivkontrakt med någon av tjänsterna; så att man måste abonnera på mer än en tjänst för att komma åt allt.
Det enda positiva i dagsläget är att Disney i Skandinavien än så länge verkar ha icke-exklusiva avtal med både Viaplay och Netflix, då båda två har en del av Disneys produktioner - ibland olika och ibland samma. Bl.a. finns ju
Violetta hos både Netflix och Viaplay (även fast säsong 3 i skrivande stund bara finns hos Netflix).
Netflix har med Halmark och Dreamworks (Dreamworks är bra med Hallmark nja kom igen det finns bättre), Bara om dem kan få med Warner då måste nästan TV3 ge med sig på duben på Flinta och de andra Hannah Barbera som gick på TV3.
Men undra om dem är bevarade?
Än så länge får jag intrycket att Warner Bros. verkar motvilliga till streamingtjänster överlag, och det finns väl ingen streamingtjänst som har något vidare utbud av TV-serier som Warner äger rättigheterna till; däribland inte en enda Hanna-Barbera-serie. Men jag hoppas de ändrar sig...
Vad gäller
Familjen Flinta bör Warner redan ha köpt loss rättigheterna till TV3s dubb av säsong 1 och 2 (plus några säsong 3-avsnitt), som har sänts på Cartoon Network och Boomerang samt delvis släppts på DVD. Däremot lär väl TV3 fortfarande äga rättigheterna till de dubbningar de beställde av säsong 3 - 6, i och med att dessa säsonger fick ny dubbning när Cartoon Network skulle börja sända serierna. Det är dock mycket möjligt att Sun Studios dubbning faktiskt är originaldubb av de säsongerna, då jag inte vet vilken dubbning som gjordes först...
Därför tror jag tyvärr det är osannolikt att TV3s dubbningar av säsong 3 - 6 av
Familjen Flinta någonsin kommer att användas igen, utan skulle någon streamingtjänst börja publicera
Familjen Flinta lär det med största säkerhet bli med de dubbningar som Boomerang sänder och som Warner köpt loss rättigheterna till - d.v.s. Media Dubbs (TV3s) dubbning av säsong 1 och 2 plus några säsong 3-avsnitt samt Sun Studios dubbning för säsong 3 - 6. Den enda realistiska chansen att TV3s dubbning av de senare säsongerna skulle se dagens ljus igen är nog om Viaplay skulle lyckas att köpa in
Familjen Flinta; i vilket fall det kanske finns en
liten chans att de kan använda TV3s befintliga dubbningar. Men även då tror jag tyvärr det vore mer sannolikt att de använder de dubbningar som Warner redan äger, och som sannolikt skulle följa med om man köper in serien i sig.
Jag skulle tro att alla TV3s gamla dubbningar borde finnas bevarade, men var de finns är väl lite oklart - jag skulle spontant gissa att TV3 i Sverige inte har dem i sitt arkiv, utan att det i så fall finns hos TV3s programkontroll i London (som sändningarna sker från). Men om någon verkligen skulle orka leta fram ljudbanden och digitalisera dem är väl en senare fråga...