Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Överraskande dubbningar?

Startat av TonyTonka, 16 februari 2017 kl. 20:38:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jo förresten, att Bo Maniette återkom som Magister Rocka i Hitta Doris 2016, trots att han officiellt hade lämnat branschen 2004, samma med Stefan Frelander som återkom som Rex i Toy Story 4 2019 trots att han officiellt lämnade branschen 2015.

RC

Super Mario Bros. Filmen tänk er allt självaste Charles Martinet dubbar sig själv till svenska.

MOA

Citat från: RC skrivet 18 maj 2024 kl. 15:32:33Super Mario Bros. Filmen tänk er allt självaste Charles Martinet dubbar sig själv till svenska.
Ni borde se min reaktion, helt osannolikt! Jag kan ha snott någons film härifrån & lagt upp på kanalen, kan ta bort den om ni vill

RC

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2024 kl. 15:55:48Ni borde se min reaktion, helt osannolikt! Jag kan ha snott någons film härifrån & lagt upp på kanalen, kan ta bort den om ni vill
Du menar från mitt inlägg?

Citat från: RC skrivet 13 juli 2023 kl. 01:46:43Jag kom över ett klipp från filmen där Charles pratar svenska

MOA

Citat från: RC skrivet 18 maj 2024 kl. 16:26:03Du menar från mitt inlägg?
Jaha det var du! Laddade upp exakt den videon förra året

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet  9 april 2024 kl. 11:24:21Kommer inte just nu på en hel dubbning som förvånat mig, men här är några andra som har det:

Att:

Sandra Kassman spelade Kiki.

Ariels systrar i "Den Lilla Sjöjungfrun 3" har så bra röster.

Steve Kratz spelade Musse Pigg.

Mimmi Sandén spelar Lincoln i "Lugn i Stormen" (kan väl också säga att hela dubbningen är jättebra, men det var inte så förvånande egentligen......)

Johan Schinkler spelat Darth Vader.

Steve spelade Otto i "Simpsons"

Tony Irving dubbade Sting i "Bee Movie"

Mikaela Tidermark spelade Kalle Anka.
Andreas spelat både Kalle och Daffy.
- what.

Disneyfantasten

Två positivt överraskande dubbnings-prestationer för mig i år;

- Andreas Rothlin Svensson som Gru i Dumma Mej 4

- Ole Ornered som Ilska i Insidan Ut 2

gstone

Att Disney dubbade sångerna i Zombies den re animerad serien (Som just kom)

Annars arr dom aldrig dubbat några av sångerna i Zombies eller Descendants franchiseen inte ens när dom varit animerad förut 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Dubbningen av Wicked är ju fantastisk och det märks att man har lagt ner mycket tid på det men när jag fick veta att de skulle göra en dubbning förväntade jag mig att man som vanligt bara skulle dubba dialogen. Så jag blev ju överraskad när sångerna faktiskt var dubbade och dessutom bra dubbade.

gstone

Citat från: BPS skrivet 15 mars 2025 kl. 20:55:18Dubbningen av Wicked är ju fantastisk och det märks att man har lagt ner mycket tid på det men när jag fick veta att de skulle göra en dubbning förväntade jag mig att man som vanligt bara skulle dubba dialogen. Så jag blev ju överraskad när sångerna faktiskt var dubbade och dessutom bra dubbade.
inte bara det dom hade till och med förbättrared några av övertändningarna av sångerna från när såg shown live i Göteborg

bra någon små modifikationer  med resultat blev bättre :)

gstone

Jag ser på Svanprinsessan: En saga föds och han som dom fick att ersätta Bert Åke Varg låter otroligt lik honom !

Han borde ta över fler av Vargs roller  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2025 kl. 21:16:47Jag ser på Svanprinsessan: En saga föds och han som dom fick att ersätta Bert Åke Varg låter otroligt lik honom !

Han borde ta över fler av Vargs roller  ;D
Intressant, någon aning vem det är?

För jag kan nämligen inte komma på någon som skulle kunna passera som Bert-Åke Varg, som hade en ganska unik röst...