Intressant, och märkligt att Disney tagit sig tid att animera om den sekvensen till Surprise Gift-inslaget.
Ja, skulle jo tro det gikk an å finne et annet klipp som passer like fint i denne overgangen.
Snyggt jobbat, i alla fall! Resultatet ser riktigt bra ut.
Takk.
Som tidigare konstaterats känner jag mig ganska säker på att det grönländska Aristocats-inslaget är identiskt med årets nyhet 1970 i det amerikanska From All of Us To All of You.
Jeg tenkte opprinnelig at dette innslaget var laget for 1980-programmet, og at innslaget fra 1970 var annerledes. Bakgrunnen for dette, var at SVT hadde et innslag fra
Aristocats i årene 1971 - 1975, 1980, 1994 og 1999 (
Aristocats hadde svensk premiere i 1971). Når jeg sammenligner med et
lydopptak fra 1974, så høres det ut som at SVTs 1980-innslag er det samme som de brukte i 1974, og jeg tror derfor at dette innslaget var det samme i årene 1971 til 1975 og 1980 (1994 har en forkortet versjon av 1980-innslaget). Min teori var da at SVT fikk det originale 1970-innslaget til sitt 1971-program, og gjenbrukte dette i 1972-1975 og 1980.
Men, jeg må innrømme at hvis Disney har refotografert flere scener for å lage innslaget, så er dette lettere å få til om de lager innslaget like etter produksjonen av filmen er ferdig, enn om de lager det 10 år senere og må lete gjennom arkivene for å finne bakgrunner og andre elementer. Ut fra dette holder jeg med i at 1987-programmets
Aristocats-innslag opprinnelig stammer fra 1970-programmet, og at de brukte det samme innslaget i 1980.
Jag tror aldrig eller åtminstone nästan aldrig att Disney gjort någon nyanimation till julaftonsprogrammet från 1980-talet eller framåt, så även det förstärker ju misstankarna att det här inslaget är exakt som det såg ut 1970. De har ju inte ens bemödat sig med att göra någon nyanimation inför Pluto's Christmas Tree (som jag tror kom till i det amerikanska programmet 1977), utan bara återanvänt inledningen från Toy Tinkers - i och för sig ganska snyggt redigerat, men ändock...
Det er jeg enig i. Og siden surprise gift-innslaget i 1979 var kortfilmen
Corn Chips, mistenker jeg at de ikke en gang lagde en plakat for innslaget. I tillegg var introen til
Pete's Dragon i 1977 og
Robin Hood i 1973 veldig enkle sammenlignet med introen til
Jungle Book og
Aristocats, så siste gang de animerte noe spesielt for episoden kan ha vært 1970.
Fantastiskt vilket arbete du lägger ner på en så obetydlig detalj, TrondM! Jag är imponerad!
Takk skal du ha.
Sen kan man ju fråga sig varför det finns alternativa versioner av den här scenen? Jag har svårt att tro att scenen skulle ha gjorts om enbart för julprogrammet. Det måste finnas någon annan bakomliggande orsak. Eller så är det bara ett misstag.
Jeg tror ikke det er en feil. Det er en scene til som er reanimert, akkurat når kattene kikker inn i O'Malley's takleilighet.

Her passer lyden veldig dårlig med O'Malley's munnbevegelser, så jeg tror det var motivet for å ta han bort.
I tillegg er det en scene med en vindmølle. Den kan ha vært laget med litt kreativ klipping, men den er enklere å få til om de har fotografert de originale elementene på nytt. I utgangspunktet har de bare spilt scenen fra begynnelsen igjen, men på slutten av scenen zoomes det inn i bildet, og zoomen fortsetter i de framene som er gjenbrukt. Jeg kan lage et eksempel etter hvert.