Jo, majoriteten av innehållet är förinspelat från filmerna, men inslagen speciellt för föreställningarna som Musse och hans vänner är nyinspelade. Men eftersom Disney mest återanvänder föreställningarna börjar ju även dem inspelningarna bli äldre. Det är nuförtiden inte ofta de måste spela in något nytt, men lite då och då.
Har sett bl.a föreställningen Let's Celebrate där t.ex sången "This is Halloween" var översatt på svenska. 
Rösten till Alice kan skifta mellan föreställningar, men i Let's Celebrate så spelades hon av Alexandra Alm Nylén, som då är något som är nyinspelat för föreställningarna.
Sett på Youtube i en annan föreställning från 2010 med Alice där Sanna Nielsen spelade henne och framförde sången "I en värld som är min" , där det inte verkar röra sig om något förinspelat material från filmen eftersom det var nyskriven svensk översättning.
Det var inte bara inspelat från filmerna jag syftade på, utan mycket annat också. När jag såg Peter Pan på föreställningen hörde jag ex vis Samuel Elers-Svensson som John, därmed äg jag rätt säker på att just den föreställningen spelades in omkring 1992-1993 (till skillnad från omdubben som säkert spelades in våren 1992, då den visades på bio 31 juli 1992), eftersom handlingen och replikerna där inte är tagna från filmen.
Och på "Le's celebrate" så vet jag att ett antal skurkar var med; Häxan från "Snövit och De Sju Dvärgarna", Kapten Krok från "Peter Pan", Onda Fen från "Törnrosa", Cruella De Vil från "Pongo och De 101 Dalmatinerna" och Jafar från "Aladdin". Men jag minns tyvärr inte vilka som var rösterna. Jag vet att Baloo medverkade där, men tyvärr minns jag inte vem som var hans röst heller

.
Är du verkligen säker på att Alice röst 2011 var Sanna Nielsen? Mitt minne säger mig att det inte var så, men jag kan ha fel. Men du har rätt i att det var en (tredje) nyskriven text till den sången. Mitt minne säger mig att Vita Kaninen hade repliker i båda och att Hattmakaren hade en replik i "Let's celebrate". Jag är rätt säker på att det var Niclas Ekholm respektive Thomas Oredsson.
Sen vet jag att man hade en prinsess-föreställning 2012 där Snövit, Askungen, Törnrosa, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Prinsessan och Grodan och Trassel var med. Där säger mitt minne att Butter spelades av Niclas Ekholm, men jag är långt ifrån säker…
Jag försöker att minnas vem som var Onda Fens röst i föreställningen från 2011, men minnet når inte riktigt ända fram…
Även om jag inte gick på 2009-års föreställning så är det den tidigaste jag kan minnas eftersom det fanns uppe på YouTube, det var prinsess-tema, med Snövit, Askunge, Törnrosa, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Aladdin.
Jag minns följande:
2009: Prinsess-tema med Snövit, Askungen, Törnrosa, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Aladdin
2010: Lejonkungen, Den Lilla Sjöjungfrun, Lilo och Stitch och Peter Pan
2011: när Superhjältarna kämpar mot Onda Fen (dessutom var där många karaktärer som Snövit, Askungen, Baloo, Alice, Hattmakaren, Tweedle Dee & Tweedle Dum, Vita Kaninen och säkert fler därtill)
2012: Prinsess-tema med Snövit, Askungen, Törnrosa, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Aladdin
2013: Let's celebrate (där var Jack Skellington, Kvastarna från "Fantasia", Pinocchio, Blå Fen, Alice, Hattmakaren, Tweedle Dee & Tweedle Dum, Vita Kaninen, Häxan, Kapten Krok, Onda Fen, Cruella De Vil, Jafar, Disney-Prinsessorna, Stitch och säkert fler därtill)
2014: Bilar, Den Lilla Sjöjungfrun, Tingeling och Toy Story 3
2015: Trassel, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Frost
2016: Lejonkungen, Den Lilla Sjöjungfrun, Frost och Peter Pan
2017: Frost-tema (dessutom dök där upp karaktrer från bla Toy Story, Hitta Nemo, Snövit, med flera)
2018: Bilar, Den Lilla Sjöjungfrun, Frost och Toy Story
Vet någon vilka föreställningar som var tidigare? När var den första föreställningen?
Sen kommer det framtida föreställningar…
Vilka roller har Alexandra Alm Nylén gjort?