Författare Ämne: Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)  (läst 48700 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gustav Jonsson

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 201
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)
« Svar #465 skrivet: 17 juli 2020 kl. 11:20:21 »
Om det var bråttom då betyder det att den tävlingen inte kommer alls ?
Sen är det lite synd att det är mer än en månad sedan Jojo Rabbit tävlingen gick ut och den ligger fortfarande kvar på första sidan.
Men jag måste säga att det är kul att 76 personer är med och deltar.
Som du själv skrev innan så har det nog att göra med att det är en fråga och inte ett spel.
Är du intresserad av dubbning eller kommer du bara hit för tävlingar?

Utloggad Lilla My

• Certifierad Nörd och Grinolle
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 501
  • Kön: Kvinna
  • https://emmaginativemedia.wordpress.com/
    • Visa profil
    • Youtube-kanal
« Svar #466 skrivet: 17 juli 2020 kl. 15:13:49 »
[...]  eller kommer du bara hit för tävlingar?

Det verkar som det - hen har endast kommenterat i denna tråden.
Damn it, Jim

Inloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 278
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
« Svar #467 skrivet: 23 juli 2020 kl. 14:37:17 »
Jag undrar verkligen angående Jojo Rabbit tävlingen. Dess deadline var ju för en månad och nästan 10 dagar sen och än finns inget resultat. Är det svårt med alla dessa tävlingar ni anordnar?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 9 298
    • Visa profil
« Svar #468 skrivet: 11 september 2020 kl. 21:08:49 »
Tyvärr har jag dåliga nyheter. Nu har 20th Century Fox Home Entertainment lagts ned i Skandinavien, och Disney har tagit över distributionen för både 20th Century Fox och Paramount. Det får tyvärr stora konsekvenser för Dubbningshemsidans del, i och med att Disney på sistone kraftigt dragit ned på recensionsexemplar och tävlingsvinster - numera skickar de bara ut sådant till ett fåtal utvalda medier, och Dubbningshemsidan är tyvärr inte en av de utvalda... :'(

De senaste åren är 20th Century Fox/Paramount de enda som ställt upp med tävlingsvinster för Dubbningshemsidan, så kontentan blir alltså att som det ser ut just nu så blir det inga fler tävlingar på Dubbningshemsidan. :( Det är väldigt tråkigt, men tyvärr inget jag kan påverka.

Jag hoppas att Disney ändrar sig med tiden, och/eller att fler filmbolag visar intresse för tävlingar, så att det kan komma tillbaka tids nog. Men just nu är det alltså så här läget är - och jag är minst lika ledsen som ni över saken.

Personligen tycker jag dock att avsaknaden av recensionsexemplar från 20th Century Fox är ett större problem än avsaknaden av tävlingar, men det är en annan femma...

Dock är det fortfarande två tävlingar jag redan fått vinster till, och som finns här hemma. Dessa kommer jag självklart fortfarande att anordna, men nu när det inte längre finns något filmbolag som håller koll på eller ställer krav på publiceringsdatum så är dessa nedprioriterade. Istället för att få ut halvdana tävlingar kommer jag istället satsa mer på dessa tävlingar för att få till två riktigt bra tävlingar; så att jag åtminstone kan avsluta "med flaggan i topp", så att säga. :)

Men jag lovar att jag inte kommer överge arbetet med Dubbningshemsidan, och jag kommer försöka satsa på uppdateringar av annat slag, så att alla som uppskattat tävlingarna ändå kommer hitta något annat av intresse för sajten. :)

Jag undrar verkligen angående Jojo Rabbit tävlingen. Dess deadline var ju för en månad och nästan 10 dagar sen och än finns inget resultat. Är det svårt med alla dessa tävlingar ni anordnar?
Jag kan bara beklaga att jag tyvärr haft så fullt upp att jag inte hunnit med det. Jag ska ordna det snarast. :)

Det har tyvärr blivit lite för mycket tävlingar det senaste året, så att dessa tagit för mycket tid och jag inte hunnit med allt. Därför hade jag inte haft något emot att minska ner mängden tävlingar till en mer lagom nivå, men det är ju tråkigt att det skulle ta slut helt istället för bara en minskad mängd... :(