Så även Pettson och Findus? Astrid Lindgren? Mumintrollen?
Mumintrollen ÄR FINSKT INTE SVENSKT
och ja Pettson och Findus och Astrid Lindgren. Min syster gillade Astrid filmerna mer som barn. Jag gillade och gillar fordrande Disney mer

Och jag med ger att Sunne är kul men BARA I bok form.
Dunderklumpen! är också okej.
Men julkalendrarn , bilder böcker och vad nu Biolopmpa visar idag är skärp

Allt är bara så mujukt och saknar skärpa jämfört med saker som Percy Jackson & Olympierna, Shrrek filmerna ,Beatrix Potter's värk ,SvampBob Fyrkant, boken Den makalöse Maurice och hans kultiverade gnagare, Den mörka materian av Philip Pullman, Narnia serien av böcker,Disneys Den lilla Sjöjungfrun, Disneys Skönheten och odjuret, Djungel George, Natt på museet (2006),Trassel (2010), Jorden runt på åttio dagar ,Disneys Mary Poppins, Mary Poppins Kommer Tillbaka, Herkules(1997), Nanny McPhee (2005), Grinchen - Julen är stulen (2000), Spy Kids filmerna , Dolittle (2020),Anastasia (1997), Tummelisa (1994), Resan till Amerika (1986), Vaiana
,Änglahund (1989) , Poppers pingviner (2011),Sängknoppar och kvastskaft (1971) och Syskonen Baudelaires olycksaliga liv av av Lemony Snicket samdliga av desa saker vilkey jag känner är högsta klassens media för familjer poch
mycket bättre en vad vårt land har producerat.
Sen har ju en del som, går för långt åt de mörkaa hålt som The Boy in the Striped Pajamas
av John Boyne( USCH !!!!

) och MYCKET av vad Roland Dahl skrev.
Dahl tänker jag mig skrämmer vettet ur dom flessta barn . INTE OKEJ !!!