Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Doreen Denning (1928-2007)

Startat av ddubbning, 10 juni 2007 kl. 22:16:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 juli 2024 kl. 14:34:39Visste ni att Doreen Denning regisserat dubbningar till spel jag? Det visste inte jag

Verkligen? Det var något nytt att få vetskap om, trots att det spelet var bland de jag brukade spela mycket som barn.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Lillefot skrivet  4 juli 2024 kl. 14:54:08Verkligen? Det var något nytt att få vetskap om, trots att det spelet var bland de jag brukade spela mycket som barn.
"Voice Over Directors

Doreen Denning

Swedish"

Står det eftertexterna så det måste ju betyda det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  4 juli 2024 kl. 15:00:59"Voice Over Directors

Doreen Denning

Swedish"

Står det eftertexterna så det måste ju betyda det.
Men däremot står ingen översättare för svenska, till skillnad från alla andra språk utom engelska, vilket jag tolkar som att svenska mest troligt är originalspråket; så att det alltså inte rör sig om en regelrätt dubbning i ordets rätta bemärkelse.

Det låter också mest logiskt att ett svenskt företag designar ett spel på svenska i grunden, för att sen översätta det till andra språk.

Will Siv

Citat från: gstone skrivet  1 november 2022 kl. 22:18:57Det var nog hon som dubbade Flåklypa Grand Prix.
Enligt @Oscar Isaksson var det Beppe Wolgers själv som regisserade dubbning

(men undrar var den spelades in  ??? )
- what.

Oscar Isaksson

Citat från: Will Siv skrivet 16 november 2024 kl. 20:59:04Enligt @Oscar Isaksson var det Beppe Wolgers själv som regisserade dubbning

(men undrar var den spelades in  ??? )

https://www.dubbningshemsidan.se/credits//flaklypa-grand-prix/

Will Siv

- what.

Steffan Rudvall