Jag har inte själv sett filmen, så alltför stor hjälp tror jag inte att jag kan vara. Men Gothenburg Sound Studios var (jag tror inte att de finns längre) en allmän ljudstudio, som också gjorde en och annan dubbning men som inte var deras huvudverksamhet. De gjorde bl.a. den tidiga VHS-dubben av Snobben och en av dubbningarna av Inspector Gadget. Både dem och KM Studio brukade ofta anlita skådespelare bosatta i eller runt Göteborg, vilket kan förklara den snarlika ensemblen. Dock brukar väl Lena Ericsson inte medverka i KM Studios dubbningar, så om det är hon som medverkar så är ju inte det typiskt för dem direkt. Sofia Haby har väl heller inte tillhört vanligheterna hos KM Studio, men anlitades däremot ofta av Gothenburg Sound Studios.
Jag vet inte om det finns mer än en videofilm med Björnen Smokey, eller när exakt som den gavs ut. Men när jag söker i Kungliga bibliotekets (f.d. Statens ljud- och bildarkivs) mediedatabas hittar jag bara en post på namnet "Björnen Smokey"; en VHS-kassett distribuerad av Ayamonte som enligt deras databas gavs ut 1996 (dock är deras årtal inte alltid helt korrekta). Om det årtalet stämmer, så fanns ju definitivt KM Studio på den tiden...
Om ditt citat är ord för ord identiskt med dubbcreditsen i bild, så måste jag för övrigt påpeka att distributören verkar ha varit väldigt klantiga på att stava. Att stava Christel Körner som Kristel och Ingemar som Inhemar känns väldigt klantigt gjort, men i och för sig brukar ju ofta dubbcredits innehålla en och annan felstavning.
Just dom där 2 var tyvärr felstavningar som jag står för pga av viss överaktivitet i hjärnan,
roade mig dock medvetet med att lägga till ett "!" efter Uma Plunt,
i övrigt har jag skrivit av ordagrant från min TV skärm!!
ok då..VHS kassetten lade nog inte till (Krister?) in-video heller

jag försöker nämligen könsbestämma Christel, jag har inte identifierat hurs
dennes röst låter nämligen
Vad gäller Lena Ericsson så har ju hon visst medverkat i Många KM dubbningar på
80-90 talet? i stort sätt varenda långserie i Disneydags innehöll ju henne och alla andra som
också alltid återkom i KM's Disneydubbar
Nu har jag kontroll lyssnat en gång till och jag finge det mycket märkligt att någon ska
kunna ha en sådan identiskt Lena Ericsson röst men gå under namnet Sofia Haby
som jag inte vet vem det är
Sen här kassettlådan innehåller hyggligt lite info, det enda den vill delge är att "Broadway Video"
är djupt involverad, på själva kassetten får vi dock någonstans svensk ledtråd i sloganen
"Din Video"

vilket kan betyda 2 saker
En annan sak jag kan passa på att ifrågasätta..varför var vissa gamla
video kassetter icke plomberade vid köp!? dvs vi har våran full rätt att spela över
en köpvideo med TV material om vi känner för det, samt råka trycka på
REC knappen av misstag under eventuella rus