Man skulle förmodligen ändå inte välja en sådan titel i dagens läge, då det lätt skulle kunna misstolkas, men titeln kommer ju från en operett från 1903; som senare har resulterat i mängder av filmversioner.
Mest välkänd i dagens läge av de olika filmversionerna av operetten är förmodligen Disney-filmen från 1961, men YouTube-klippet syftar ju på den tecknade långfilmen av MGM från 1997 - en filmversion som för övrigt inte ser ut att ha särskilt mycket av handlingen gemensamt med den ursprungliga operetten.
Jag känner i alla fall inte till någon svensk dubbning av den tecknade filmversionen från 1997. Jag hittar inget som tyder på att den skulle ha släppts på VHS eller DVD i Skandinavien, så enda kvarvarande möjligheten är väl om den skulle ha sänts på TV med svensk dubb. Jag hittar dock ingen TV-sändning på de TV-kanaler som referensbandar till Kungliga Biblioteket/Svensk Mediedatabas, så i så fall är det om den råkar ha sänts på någon sådan kanal som inte behöver skicka in referensband. Men jag har i alla fall inget minne av att ha sett filmen i svensk TV, vare sig i dubbad eller textad form.