Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Kalle Anka

Startat av Mysan, 23 september 2007 kl. 21:22:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet  6 augusti 2026 kl. 22:10:04Den har dessutom visats i Disneydags
Och förr i tiden även många gånger på Disney Channel.

Dock börjar det ju vara ett antal år sedan Disney Channel sände klassiska tecknade kortfilmer, eller åtminstone vad jag kunnat upptäcka. :(

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2026 kl. 00:00:20Och förr i tiden även många gånger på Disney Channel.

Dock börjar det ju vara ett antal år sedan Disney Channel sände klassiska tecknade kortfilmer, eller åtminstone vad jag kunnat upptäcka. :(
Gör de inte det på fredagar? De har ju en motsvarighet till Disneydags...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  7 augusti 2026 kl. 00:08:23Gör de inte det på fredagar? De har ju en motsvarighet till Disneydags...
Det är möjligt att de har börjat med det sen jag förlorade tillgången till Disney Channel, d.v.s. de senaste två åren.

Vet i så fall inte vilka kortfilmer de sänder där...? Är det något intressant, som inte finns på DVD eller någon annanstans...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2026 kl. 00:35:02Det är möjligt att de har börjat med det sen jag förlorade tillgången till Disney Channel, d.v.s. de senaste två åren.

Vet i så fall inte vilka kortfilmer de sänder där...? Är det något intressant, som inte finns på DVD eller någon annanstans...?
De sänder två kortfilmer precis som i Disneydags nen varje fredag under titeln Disney classics. Jag skulle vilja säga att utbudet är ganska likt det i Disneydags.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  6 augusti 2026 kl. 22:10:04Den har dessutom visats i Disneydags
Troligt att Kalle spelas av Per Erik Hallin & Långben av Hans Lindgren. Dom första sekunderna efter leder till en mycket annorlunda kortfilm än vad man sett av Kalle Anka, hur tillänglig är den?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  7 augusti 2026 kl. 11:03:18Troligt att Kalle spelas av Per Erik Hallin & Långben av Hans Lindgren.
Det stämmer till 100%, dubbningen gjordes säkerligen 1993 eftersom Här Kommer Kalle gavs ut först 1993-08-25, utöver dessa så medverkar även Hans Gustafsson som bartendern, den sistnämnda har medverkat i flertal dubbningar av KM Studio och har ofta fått dubba skurkar t.ex. Hertig Torulf och Grymlingarna i Bumbibjörnarna, Svinpäls, Ragge och Dr Grym i Piff & Puff Räddningspatrullen, Svartepetter i några kortfilms-dubbningar av KM Studio, Ragnar Kvickrot i Darkwing Duck, DeSoto i 1997-års omdubbning av Oliver och Gänget (som dubbades om av principskäl i samband med VHS-premiären), m.fl.

(beside the point, men har det någonsin förekommit några gånger Hans Gustafsson dubbat karaktärer som inte varit skurkroller? Utöver Klasse Häst i originaldubbningen av Prinsen och Tiggarpojken, vill säga, han har varit berättarröst i ett antal ljudsagor)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2026 kl. 11:26:31Det stämmer till 100%, dubbningen gjordes säkerligen 1993 eftersom Här Kommer Kalle gavs ut först 1993-08-25, utöver dessa så medverkar även Hans Gustafsson som bartendern, den sistnämnda har medverkat i flertal dubbningar av KM Studio och har ofta fått dubba skurkar t.ex. Hertig Torulf och Grymlingarna i Bumbibjörnarna, Svinpäls, Ragge och Dr Grym i Piff & Puff Räddningspatrullen, Svartepetter i några kortfilms-dubbningar av KM Studio, Ragnar Kvickrot i Darkwing Duck, DeSoto i 1997-års omdubbning av Oliver och Gänget (som dubbades om av principskäl i samband med VHS-premiären), m.fl.

(beside the point, men har det någonsin förekommit några gånger Hans Gustafsson dubbat karaktärer som inte varit skurkroller? Utöver Klasse Häst i originaldubbningen av Prinsen och Tiggarpojken, vill säga, han har varit berättarröst i ett antal ljudsagor)
Tror också att Roger Storm är rösten man hör i första sekunderna av andra kortfilmen. Hur tillänglig var den igen?