Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Toy Story 4

Startat av TonyTonka, 30 mars 2018 kl. 21:03:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 17 oktober 2019 kl. 01:27:40
Här står lite mer om vilka animerade filmer som ska nomineras iår:

https://www.moviezine.se/nyheter/32-animerade-filmer-tavlar-om-oscars-2020

Japp. Såg listan igår kväll. Kul att The Angry Birds Movie 2 och Lego-Filmen 2 är med i racet, de har på senare tid kommit att bli min tvåa respektive trea efter Toy Story 4 när det gäller årets bästa animerade filmer.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Simon Axelsson

Hittade just ett preliminärt släppdatum för Toy Story 4 på DVD och Blu-Ray på Cdon, detta datum är den 27 December, ungefär som jag först trodde. Lite lustigt att The Angry Birds Movie 2 ska släppas på DVD och Blu-Ray precis en månad senare, den 27 Januari.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 oktober 2019 kl. 22:26:21
Hittade just ett preliminärt släppdatum för Toy Story 4 på DVD och Blu-Ray på Cdon, detta datum är den 27 December, ungefär som jag först trodde. Lite lustigt att The Angry Birds Movie 2 ska släppas på DVD och Blu-Ray precis en månad senare, den 27 Januari.

Det låter som ett väldigt sent utgivningsdatum, framförallt är det dumt med tanke på att det är EFTER julafton... (omkring början av december hade varit smartare då det bör vara en extertraktad julklapp)

Daniel Hofverberg

Jag håller med att 27 december låter totalt ologiskt som releasedatum för Toy Story 4. Med ett släpp strax efter jul skulle man förlora en stor del av alla intäkter, genom att filmen inte längre kan ges som julklapp. Det här är ju också en sådan film som många lär önska sig i julklapp, så med ett sådant datum skulle man förlora mycket värdefulla intäkter. Jag har väldigt svårt att tänka mig att Disney skulle vara så obetänksamma...

Dessutom är den 27 december en fredag, och nya releaser av DVD och Blu-Ray sker nästan aldrig på fredagar. I Skandinavien är det avsevärt vanligast med releaser på måndagar (och förr om åren var det vanligast med onsdagar).

Jag skulle hellre gissa på den 16 december som ett troligt datum, eller möjligen redan den 9 december. Då skulle de flesta hinna köpa filmen innan julafton, och leveranser från nätbutiker skulle hinna komma i tid även om det blir förseningar i postgången.

Simon Axelsson

Jag håller med om att det är ett väldigt konstigt datum, enligt mig likaså för The Angry Birds Movie 2, fast den kanske det bara är jag som hade velat ha i julklapp.
Ja, släpp på en fredag känns orimligt och efter jul stämmer inte särskilt bra överens med tidigare Disneysläpp eller den faktor att den lär vara väl eftertraktad som julklapp. Vi får se om datumet står kvar vid ett senare tillfälle, det är ju trots allt bara preliminärt.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2019 kl. 22:47:41
Jag håller med att 27 december låter totalt ologiskt som releasedatum för Toy Story 4. Med ett släpp strax efter jul skulle man förlora en stor del av alla intäkter, genom att filmen inte längre kan ges som julklapp. Det här är ju också en sådan film som många lär önska sig i julklapp, så med ett sådant datum skulle man förlora mycket värdefulla intäkter. Jag har väldigt svårt att tänka mig att Disney skulle vara så obetänksamma...

Dessutom är den 27 december en fredag, och nya releaser av DVD och Blu-Ray sker nästan aldrig på fredagar. I Skandinavien är det avsevärt vanligast med releaser på måndagar (och förr om åren var det vanligast med onsdagar).

Jag skulle hellre gissa på den 16 december som ett troligt datum, eller möjligen redan den 9 december. Då skulle de flesta hinna köpa filmen innan julafton, och leveranser från nätbutiker skulle hinna komma i tid även om det blir förseningar i postgången.

Icke desto mindre står det faktiskt den 27 december för Sverige och Finland på Disneys officiella press-sajt. Mycket märkligt.

Samma sajt anger releasedatum för Danmark den 12 december och Norge den 16 december.

På Blu-ray är det samma utgåva för alla fyra nordiska länderna, men på DVD är det en utgåva för Norge och Danmark och en annan för Sverige och Finland.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 oktober 2019 kl. 06:51:38
Icke desto mindre står det faktiskt den 27 december för Sverige och Finland på Disneys officiella press-sajt. Mycket märkligt.

Samma sajt anger releasedatum för Danmark den 12 december och Norge den 16 december.

På Blu-ray är det samma utgåva för alla fyra nordiska länderna, men på DVD är det en utgåva för Norge och Danmark och en annan för Sverige och Finland.

Då låter ju den 16 bättre, mest för att det är en måndag.

Daniel Hofverberg

Ja, den 16 december för Norge låter betydligt mer logiskt och smart. Det är som sagt en måndag, och tillräckligt långt innan jul så att de flesta ska hinna köpa och få filmen innan julafton (även med långsam postgång finns det en hyfsad marginal).

Den 12 december för Danmark innebär en torsdag - det är möjligt att det i Danmark förekommer releaser då, men i stort sett aldrig i Sverige i alla fall.

Förhoppningsvis har Disney skrivit fel för Sverige, eller att de ändrar sig innan det är dags; för att släppa en så eftertraktad julklapp ett par dagar efter jul vore väldigt ologiskt och dumt... Plus då som sagt att jag inte kan minnas att det någonsin skett DVD/Blu-Ray-releaser på fredagar.

Anders M Olsson

Jag har precis fått bekräftat av Disneys presskontakt (Miriam) att den 27 december är korrekt, hur galet det än låter!

E

Det spelar väl ingen roll när filmen släpps, man kan ju bara köpa den när den släpps

Anders M Olsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 oktober 2019 kl. 10:33:07
Det spelar väl ingen roll när filmen släpps, man kan ju bara köpa den när den släpps

Det kan ha stor betydelse för försäljningen om den släpps före eller efter julafton. Många barn önskar sig säkert att få den i julklapp, men om den inte finns att köpa före jul faller ju den möjligheten. När barnen nyss har fått en massa klappar på julafton är det nog inte så många föräldrar som är lika benägna att öppna plånboken i mellandagarna när filmen släpps.

Trots det måste butikerna troligen få leveransen före julafton om de ska börja sälja filmen den 27, så en del kanske börjar sälja den redan på måndagen den 23 även om de egentligen inte får göra det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 oktober 2019 kl. 09:59:08
Jag har precis fått bekräftat av Disneys presskontakt (Miriam) att den 27 december är korrekt, hur galet det än låter!
Det låter ju fullständigt sinnessjukt...?! Då lär ju försäljningen sjunka lavinartat, när det inte längre fungerar som julklapp. Det lär ju minska försäljningen med minst hälften, jämfört med om filmen hade släppts ett par veckor före jul... :(

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 oktober 2019 kl. 10:33:07
Om man ska köpa den själv, ja. Men ska man ge bort den i julklapp (som lär vara fallet för många), så kan man ju inte gärna köpa någonting den 27 december; om man nu inte vill vänta tills nästa år med att ge bort den... :(

gstone

Vem var Barbies röst tror ni ? Amanda stod inte med på rollistan har jag för mig.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2019 kl. 13:05:55
Vem var Barbies röst tror ni ? Amanda stod inte med på rollistan har jag för mig.

Barbie är inte med i filmen. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 25 oktober 2019 kl. 14:34:09
Barbie är inte med i filmen. ^^

Mm lite tråkigt tycker jag. Vad hände egentligen med henne?^^