Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: gstone skrivet 25 juli 2025 kl. 22:19:00här kan vi se när några youtubers dubbar Smurfar (2025)

så bet vet vi vilka roller dom gör i filen

vi måste skriva up det på credits listan
ALMA ANDRÉ är listsmurfen

HARRY ANDRÉ är Raszamels Piccolo ( bell hop på engelska)

AXEL BERGGREN är kalandersmurf tillsammans med en del andra icke specificerad smurfar 

JOANNA ANDRÉ Är Jezebeth

Snälla lägg till det på credit listan Daniel 🙏❓
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

@Daniel Hofverberg 
Fick svar av Annica hon sa att de troligtvis var en regisserande tekniker på Gophers.
@Oscar Isaksson nämnde att serien med 99,9 säkerhet dubbades hos Eurotroll med tanke på rollistan så antar jag att Bjarne Lundgren (numera Heuser) var regisserande tekniker😊.
Oscar skulle försöka kontakt Bjarne angående Tintin Esselte dubbningarna så jag antar att han kan passa på att fråga om Gophers samtidigt?

gstone

Här är credits till kung fu panda kortfilmen mästarnas hemligheter

Dem ät super svår att få tag på men jag lyckades 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2025 kl. 18:05:51Här är credits till kung fu panda kortfilmen mästarnas hemligheter

Dem ät super svår att få tag på men jag lyckades
Tack - vad är det för originaltitel och produktionsår på kortfilmen, och hur/var/när har den släppts?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2025 kl. 18:30:06Tack - vad är det för originaltitel och produktionsår på kortfilmen, och hur/var/när har den släppts?
Kung Fu Panda: Secrets of the Masters,  2011 och på dvd

en dvd som nu är OOP särker sedam typ tio år tillbaka

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2025 kl. 19:47:03Jag fota tuffa gänget 2 credits ändå för skojs skulle
Det där ser inte ut som Tuffa gänget 2...?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2025 kl. 00:24:38Det där ser inte ut som Tuffa gänget 2...?
Jag håller
med, det liknar mer Kung Fu Panda 2.

gstone

gstone

Jag fota tuffa gänget 2 credits ändå för skojs skulle

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 augusti 2025 kl. 06:54:26Jag håller
med, det liknar mer Kung Fu Panda 2.
Förlåt   :'(
Här är dom

Will Siv

Här kommer jag med 2 Nickelodeon serier (+ en fransk serie dom köpte in i Sverige), visserligen inte officiellt eller komplett, men en gissning/röstindentifiering från min sida (från det jag kommer ihåg)

Och eftersom båda uppenbarligen är av KM går det kanske att få officiella listor på nåt sätt.........

"Fanboy & Chum Chum"

Fanboy - Johan Svensson/Reinholdsson.

Chum Chum - Anna Engh.

Kyle - Anton Olofsson Raeder.

Lenny - Kim Sulocki.

Läraren - Johan Hedenberg/Christian Fex.*

Vaktmästaren - Peter Kjellström.

Barry - Fredrik Hiller.

Övriga röster:
Mia Kihl.
Gunilla Orvelius.

*byter röst i säsong 2.

- what.

Will Siv

"Bondgården" ("Back to The Barnyard") 

Har diskuterat den här med @Skokaka förut.

Otis - Tommy Nilsson.

Pip - Johan Svensson/Reinholdsson.

Gris - Johan Wahlström.

Peck - Niclas Wahlgren.

Freddy - Anders Öjebo.

Duke - Oscar Harryson.

Abby -  ??? (kanske Mikaela Tidermark Nelson)

Bessie - Gladys Del Pillar Bergh.

Bonden - Bengt Järnblad (säsong 1)

Fru Beaddy - Gunilla Orvelius.

Herr Beaddy - Anders Öjebo.

Eugene ("snorungen") - Johan Wilhelmsson.

Övriga röster:
Adam Fietz.

En del röster i filmen byttes ut, som Claes Månsson som Duke, Irene Lindh som Fru Beaddy, Johan Hedenberg som Herr Beaddy och Linus Wahlgren som Eugene (men han kanske är med i en annan roll)
- what.

Will Siv

"I.N.K (Invisible Network of Kids)"

Fröken Macbeth - Gunilla Orvelius.

Trixie - Jessica "Bloom" Andersson.

Zero - Jenny Whålander.

Newton - Anna Engh.

Magister Soper - Oscar Harryson.

Vin -  ??? (kanske Mimmi Sandén)

Övriga röster b.la:
Emma Iggström.

- what.

gstone

Jag uppskattar dessa credits jättemycket  :D

Tack så mycket Will Siv 🙏😀

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 13 augusti 2025 kl. 12:55:07Här kommer jag med 2 Nickelodeon serier (+ en fransk serie dom köpte in i Sverige), visserligen inte officiellt eller komplett, men en gissning/röstindentifiering från min sida (från det jag kommer ihåg)

Och eftersom båda uppenbarligen är av KM går det kanske att få officiella listor på nåt sätt.........
Jag kan fråga KM Studio när jag kommer hem från Stockholm. Så länge dubbningarna är nyare än runt 2005 - 2006, så borde det inte vara några problem, då deras nuvarande digitala manussystem verkar ha införts därikring. :)
(Vid nyare produktioner än så har de alltså allt på dator, så att de lätt kan få fram skådespelare, rollfigurer, regissörer för varje enskild replik, och så vidare)