Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Nu har jag till slut fått svar om rösterna i nya smurfarna från min ( anonyma) kontakt på UIP

kul fakta 

hela the_swedish_family är med i dubbningen  :D

gstone

Jag känner mig rätt säker på att Jennie Jahns  spelar Askungen i Shrek den tredje 

DingoPictures2005

https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Lejonvakten
Kan du lägga in dessa?
Creditlistan till Lejonvakten verkar saknas helt från Dubbningshemsidan.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juli 2025 kl. 12:35:09https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Lejonvakten
Kan du lägga in dessa?
Samt Sofia Den Första.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juli 2025 kl. 12:35:09https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Lejonvakten
Kan du lägga in dessa?
Jo, jag är tyvärr medveten om att Lejonvakten saknas. Jag påbörjade en ordentlig creditlista för flertalet år sedan, med rollfigurer avsnitt för avsnitt; men det tog så lång tid att jag tog en paus och sen föll det i glömska. :(

Jag fick tyvärr heller aldrig listor från Disney för fler än den första säsongen, så lika utförlig lista som för säsong 1 kan jag inte skrapa ihop. Frågan är om Disney+ har någorlunda kompletta credits för Lejonvakten, eller om tjänsten i likhet med flertalet andra serier har likadana credits för alla avsnitt i samma säsong...?

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juli 2025 kl. 13:17:22Samt Sofia Den Första.
För Sofia den första har jag tyvärr inte fått någon lista från Disney, men ska se om Disney+ har någorlunda kompletta listor som går att sammanställa något från. :)

Simon Axelsson

De svenska rösterna i Zombies 4: Dawn of the Vampires, som släpptes på Disney+ idag:

Eddie Hultén - Zed
Dominique Pålsson Wiklund - Addison
Beata Hedman - Eliza
Ariana Lleshaj - Willa
Mira Mark - Nova
Sebastian Gahrton - Victor
Hanna Bhagavan - Vera
Frank Thunfors - Ray
Mats Jäderlund - Kommendör Bright
Benjamin Tesfazion - Vargas

Övriga röster:

Cecilia Wrangel Skoug
Isabelle Rönnbäck
John Alexander Eriksson
Josefina Hylén
Matilda Smedius
Mikael Regenholz
Nicklas Berglund

Det har blivit något fel med credits på Disney+, så det finns ingen information om t.ex. regissör eller översättare för den svenska dubbningen. Det står istället information om Iyuno Iberia.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 12:24:47De svenska rösterna i Zombies 4: Dawn of the Vampires, som släpptes på Disney+ idag:

Eddie Hultén - Zed
Dominique Pålsson Wiklund - Addison
Beata Hedman - Eliza
Ariana Lleshaj - Willa
Mira Mark - Nova
Sebastian Gahrton - Victor
Hanna Bhagavan - Vera
Frank Thunfors - Ray
Mats Jäderlund - Kommendör Bright
Benjamin Tesfazion - Vargas

Övriga röster:

Cecilia Wrangel Skoug
Isabelle Rönnbäck
John Alexander Eriksson
Josefina Hylén
Matilda Smedius
Mikael Regenholz
Nicklas Berglund

Det har blivit något fel med credits på Disney+, så den finns ingen information om t.ex. regissör eller översättare för den svenska dubbningen. Det står istället information om Iyuno Iberia.
Bra att du förklarade så inte jag behövde det