Icke desto mindre är ju dock rubriksättningen vilseledande, då majoriteten av de nämnda serierna (om inte alla) inte finns att tillgå på nätet med vare sig svenskt tal eller svensk text. Och även om somliga av oss är bra på engelska, så gäller det med all säkerhet inte alla. Dessutom skulle man ju kunna hävda att det per definition inte rör sig om sommarlovsmorgonprogram om inte programmen faktiskt återges i den form de gjorde när serierna sändes i Sverige...
Och jag håller med Xfinger att formuleringen "Till er som vill ha" knappast tyder på tips på YouTube-länkar på engelska...
Såvitt jag vet finns ingen av de nämnda serierna att tillgå med svenskt tal eller text på nätet i dagsläget. Spegel, spegel har SVT sänt ganska flitigt genom åren, så förr eller senare skulle jag tro att den dyker upp på Barnkanalen och SVT Play igen, men vid majoriteten av sändningarna har SVT Play tyvärr bara återgett serien i svenskdubbad form - visserligen har serien en bra och välgjord dubbning, men jag hade ändå velat få alternativet att se serien på engelska med svensk text; och det var ju så serien sändes när den en gång i tiden gick som sommarlovsprogram. Vid alla sändningar på Barnkanalen de senaste 7 - 8 åren har serien uteslutande sänts med svensk dubbning, men ett par gånger (senast för ett par år sedan) har serien ändå lagts upp på SVT Play i både dubbad version och textad originalversion.
Dessutom har SVT av någon outgrundlig anledning de senaste 15 åren enbart sänt säsong 1 av Spegel, spegel; och säsong 2 har mig veterligen heller inte dubbats till svenska. Nu har ju visserligen den andra säsongen inte så mycket med den första att göra, då det rör sig om helt nya rollfigurer och till största delen nya producenter och manusförfattare, men man hade ju ändå velat se även den säsongen som i Sverige senast sändes i början av 2000-talet i textad originalversion.